سلامت و دانش

باید بهینه ترین زمان محدودیت ها را اعمال کنیم/حاشیه شهرها یکی از نقاط مهم و آسیب پذیر است

به گزارش شفاف سعید نمکی ، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی ، در یک کنفرانس ویدیویی مشترک با فرمانداران ، رهبران مناطق و رهبران شبکه ای از شهرهای بهداشتی در سراسر کشور در وزارت کشور گفت: “ما قصد آزار و اذیت شخصی و بستن تجارت را محدود می کنیم.” و ما کاری برای انجام دادن نداریم ، اما معتقدیم که طولانی شدن این بیماری مهلک ترین آفت در اقتصاد کشور ، مشکلات سیاسی و اجتماعی است ، با این وجود ما در زمره اولین کسانی هستیم که پروتکل هایی را تهیه کردیم که همراه با اقتصاد کشور و معالجه این بیماری مشاهده شد. اکنون نیز خدمات به مردم تعطیل نمی شود.

وی خطاب به فرمانداران ، بخشداران و رهبران شبکه های بهداشتی در سراسر کشور تأکید کرد: محدودیت ها باید در بهترین زمان اعمال شود و بهترین پاداش برای رهبرانی که در این زمینه خوب کار می کنند این است که رهبران آنها دارای یک منطقه حفاظت شده از قرمز تا نارنجی هستند. ، از نارنجی به زرد و از زرد به سفید.

دکتر نمکی افزود: این تجربه در اولین مراحل مبارزه با بیماری بود و همه عوامل در کشور ثابت کردند که یک واقعه بزرگ کمتر از دو ماه طول کشید تا نشانه این همدلی و هماهنگی باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز خدا را شکر با همدلی ، توافق و رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایجاد ساختار جدید این کار را بهتر از گذشته انجام خواهیم داد.

وی گفت: “اولین قدم ما باید كاهش بار بیمارستان ها باشد ، كه فقط در صورت افزایش مسافت ، رعایت پروتكل های گسترده تر ، آموزش عمومی و از همه مهمتر ، تشخیص سرپایی و مراقبت های سرپایی ، این هزینه ها را ارائه خواهیم داد. بار بیمارستان ها را کاهش می دهد. “

نمکی گفت: “انتظار ما این است که بتوانیم در مدت یک ماه فرصت های بیشتری را برای کارکنان بهداشت و درمان فراهم کنیم تا آنها بتوانند بهتر به بیماران بیمارستان برسند و سپس به حالت عادی برگردند.”

وزیر بهداشت افزود: در این مبارزه کلانشهرها و حومه شهرها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. حومه شهر با 12 میلیون سکنه یکی از مهمترین و آسیب پذیرترین نقاط ما است.

دکمه بازگشت به بالا