خارجی

بیانیه سفارت آمریکا در واکنش به حمله راکتی به منطقه الخضراء

به گزارش سایت خبری بغداد الیوم سفارت آمریكا در عراق در بیانیه ای گفت: “دولت آمریكا حمله موشكی دیروز در بغداد ، كه در آن یك كودك عراقی كشته شد و دو غیرنظامی دیگر عراقی زخمی شدند ، را به شدت محكوم می كند.”

در این بیانیه آمده است: “عاملان به بی ثباتی عراق ، کشتن شهروندان عراقی و تهدید حاکمیت عراق ادامه می دهند.” “ما از دولت عراق می خواهیم کسانی را که همچنان به خشونت علیه عراق ادامه می دهند دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار دهد.”

فرماندهی عملیات مشترک عراق سه شنبه شب اعلام کرد که هفت موشک به کمربند سبز بغداد رسیده اند.

گزارش رسانه های عراقی گفت: سیستم دفاعی ایالات متحده ، “روم” ، که در ماه های اخیر در سفارت خود در بغداد مستقر شده است ، در تخریب اهداف ناکام مانده است.

سابرین نیوز همچنین گزارش داد که گروه ناشناخته ای موسوم به “اصحاب غار” رسماً مسئولیت شلیک موشک به سمت سفارت آمریکا در بغداد را بر عهده گرفتند و تلافی جلب سه جنگنده این گروه را تلافی کردند. توسط نیروهای آمریکایی در شهر فلوجه انجام شد.

با این حال ، اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، بحث در مورد احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد به منظور تحت فشار قرار دادن حداکثر فشار بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد آمریکایی در عراق آغاز شد و طبق منابع مختلف ، واشنگتن می تواند به گروه های مقاومت حمله کند. این حملات موشکی به سفارت آمریکا در کمربند سبز بغداد اصابت کرد.

گروه های مقاومت عراقی هرگز مسئولیت چنین حملاتی را بر عهده نگرفته اند و علی رغم تأکید بر ضرورت اخراج آمریکایی ها از عراق و به رسمیت شناختن سفارت آمریکا به عنوان پایگاه نظامی ، آنها اظهار داشتند که حمله به سفارت خلاف منافع ملی عراق است.

311311

دکمه بازگشت به بالا