توزیع گسترده مرغ در سراسر کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر استفاده گسترده از مرغ در سراسر کشور

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی ، علیمراد سرافرازی ، رئیس مرکز امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از بازاریابی گسترده مرغ خبر داد و گفت: 18 هزار و 500 گوجه فرنگی و مرغ منجمد ، 15 هزار گوجه فرنگی مورد تایید مرکز تنظیم بازار است و این این روند بدون محدودیت در سراسر کشور و همچنین در همه سازمانها ، اصناف و مغازه ها آغاز شد تا اینکه قیمت مرغ به قیمت مصوب مرکز تنظیم بازار رسید. ادامه دارد.

وی گفت: “هفته گذشته ، ما از دانه های واكسن آنفلوانزای مرغی و آنتی ژن H5 ، یكی از فوری ترین برنامه ها در كشور ، رونمایی كردیم.” این بذر توسط دانشمندان ایرانی با همکاری سازمان دامپزشکی و با حمایت مالی و معنوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است.

سرافرازی با اشاره به اثرات مخرب این بیماری خاطرنشان کرد: آنفلوانزای حاد پرندگان در سال 2017 باعث کشته شدن 26 میلیون قطعه مرغ شد که یک فاجعه سخت برای بخش کشاورزی ایجاد کرد ، اما با گذشت زمان و با برنامه های سازمان بهداشت دامپزشکی ، وضعیت کشور عادی شده است بازگشت و وضعیت فعلی ، با وجود درگیری در 23 کشور ، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این بیماری در کشور شیوع نیافته است.

دکمه بازگشت به بالا