خبرهای کلی

خاطرات جاودانه روحانیِ راستگو – رویداد برتر

وی با پیروی از سیره نبوی ، زندگی شرافتمندانه نوزادان عزیز درگذشته را سپری کرد و تعالیم قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) را به نوجوانان و جوانان تعلیم داد و در تربیت مربیان ، معلمان و مبلغان دینی نقش موثری داشت.

جهانی که در کنار هنر و خانه دارای دانش بود و جوانان را با شیوه های تدریس خود مجذوب خود می کرد و تأثیر تبلیغات آن بی نظیر بود و همه نه تنها آن را دوست داشتند بلکه دوستش داشتند. خلق و خوی ، خرد و خلق و خوی او ستودنی بود. من بارها با او ملاقات کردم و هرچه دانش بیشتری کسب کردم با او ملاقات کردم ، لذت بخش بود و لحظاتی که با او گذراندم لحظه های زندگی من نبود. به دلیل حضور وی ، حضور علم و دانش یک تجربه و راهی زیبا برای بهره گیری از تعالیم دین و قرآن و تعلیم دیگران بود.

من به یاد می آورم که در دهه 1970 به یکی از کنفرانس های پزشکی سالانه دعوت شده و با بیش از پانصد پزشک در یک هیئت در مورد چگونگی تأثیر آموزش علوم صحبت کرده ام. با اطمینان می گویم جایی برای نشستن در اتاق نبود. پزشکان وی را روحانی خاصی می دانستند که با دانش و عمل خود را به جامعه معرفی می کند.
او نیم ساعت صحبت کرد و همه هنوز تشنه تجربیات او بودند. در آن سی دقیقه ، او چهره ای متفاوت و خیره کننده از خود نشان داد. در پایان سخنان استاد بزرگوار ، بیش از دو دقیقه ، حاضران در حالی كه روی زانو ایستاده بودند ، او را تحسین كردند ، و تواضع و صداقت وی را در برابر شركت كنندگان در كنفرانس ، و همچنین سلولهای بنده اش در برابر علم و دانش نشان دادند.

وی با هنر ، اطلاعات و تجارب زیبا ، کلاسها و تجربیاتی را در آموزش روحانیت مهد کودک ها ، کودکان ، نوجوانان ، جوانان و حتی افراد مسن و حتی سمینارها ، مدرسین و فعالان دینی تدریس می کرد.

خاطره این مشاور شریف ، آگاه ، قابل اعتماد ، قوی و دلسوز همیشه در قلب ما زنده خواهد ماند. نسل جوان امروز ، کودکان و نوجوانان سالهای اولیه انقلاب به طور یکسان چهره های خندان و شاد خود را می شناسند و شک ندارم که با روش زیبا ، شناخت خوب قرآن و اسلام و هنری که به او می آموزد چگونه بر مخاطبان خود یعنی رنسانس تأثیر بگذارد او در آنها ایجاد کرد که جامعه امروز ما هرگز خاطرات و زیبایی های تعالیم او را فراموش نخواهد کرد.

از خداوند متعال خواستار لطف و مغفرت و دیدار با اولیای الهی برای مرحوم سعید هستم. یادتان جاودانه باد.

* عضو آکادمی پزشکی ایران

دکمه بازگشت به بالا