خبرهای کلی

خاطرات وکیل/ کوری دو جوان بخاطر نوشیدن مشروب مسموم در جشن قبولی کنکور

اما به نظر نمی رسید که او دو رفیق را به درستی بشناسد و نظم این دو نفر باعث دردسر شد: با دیدن رتبه یک رقمی سیاوش در گروه ، مهدی و کامیار تاریخ تعطیلات و مهمانی را تعیین کردند ، یک بطری روح با عوارض جانبی خریداری کردند و شام را در این در سیاوش خواهد بود …

علی رغم اینکه اکثر بچه ها با چنین دستوری مخالف بودند ، مهدی و کامیار از آن غفلت نکردند و اصرار داشتند که سیاوش همانطور که قول داده بود عمل کند. از آنجا که سیاوش یکی از آنها نبود ، او گفت که تا به امروز مشروب نخورده است ، چه رسد به اینکه آن را بخرد. سرانجام وی موافقت كرد كه به آنها پول بدهد تا خودشان را آماده كنند ، كه آنها قبول نكردند ، بنابراین با هزار بدشانسی برای مهدی و كامیار سفارش تهیه كردند و سیاوش از خانواده اش راحت بودن پنجشنبه شب در خانه را برای برگزاری مهمانی برای دوستان مجرد خواست. .

پدر ادامه داد: مهدی و کامیار مشروبات الکلی را ترک نکردند و پس از غلبه بر مستی ، مهمانان ناخوانده را به خانه خود دعوت کردند. به محض ورود مهمانان ، پلیس امنیت اخلاقی وارد شد و هنگام دستگیری بچه ها ، خانه من نیز پلمپ شد. .

در گزارش افسران ذکر شده بود که دو زن دعوت شده به حزب مدتها تحت نظر بوده اند و …

فردا صبح ، من با پدر سیاوش بحث کردم که با اجاره خانه ای که نام او را به عنوان مستاجر در اختیار دارد به دادستان مراجعه کنم و با اجازه وکیل ، با سیاوش درباره ترتیب آنلاین و موم فک تحت قرارداد اجاره صحبت کنم.

دستور فک با کمک دادیار صادر شد و سیاوش با سرپرستی پدرش که یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بود ، آزاد شد. بی دلیل نبود ، تلفن از زندان آمد و گزارش داد که مهدی و کامیار از نظر بینایی مشکل دارند و این یک مشکل جدید برای مشتری من است!

دستور وثیقه صادر شده است و طبق بند 189 قانون آیین دادرسی کیفری سیاوش ، باید 24 ساعت تحت نظارت مأموران باقی بماند تا اینکه پاسخ پزشکی قانونی دریافت شود.

نابینایی این دو نفر باعث شکایت جدیدی از سیاوش و افزایش توافق نامه امنیتی کیفری (ماده 217 قانون آیین دادرسی کیفری) علیه سیاوش شد …

اگرچه خانواده مهدی و کامیار در طول داستان های فرزندان خود الکل مصرف کرده بودند ، اما آنها پرونده را با شدت ادامه دادند و واسطه گری با دوستان مشترک بی فایده بود. این ماده در جریان مذاکره با دیات اسلامی و مواد 702 و 704 قانون مجازات در رابطه با خرید مشروبات الکلی و طراحی محل مصرف الکل شکل گرفته است.

پس از اطلاع کیفرخواست و توضیحات به سیاوش ، پیامهای چاپ شده گروه WhatsApp را ارائه کردم که اصرار مهدی و کامیار را برای خرید الکل از سوی سیاوش و دعوت نامه ای برای شنیدن اظهارات دوستان مشترک آنها تأیید کرد.

آنچه من انجام دادم به اندازه کافی برای برهم زدن دیدار خانواده مهدی و کامیار کافی بود. آنها شروع به توهین کردند و … به دستور دادیار ، آنها را از جلسه اخراج کردند و جلسه با حضور دو شاکی و وکیل آنها ، سیاوش و من ، و شاهدان اظهارات سیاوش را از سر گرفتند.

نکته مهمی که می توانست امید سیاوش را برای خلاص شدن از مسئله خرید الکل مسموم و پرداخت دیه روشن کند این بود که کامیار آدرس فروشنده الکل را به گروه ارسال کرده و مهدی پیام او را تأیید کرده است. بنابراین ، من تمام انرژی و استدلال خود را صرف بحث در مورد قاعده علیت و بیان دلیل قوی از رهبر کردم. بنابراین اگر از همان ابتدا روند خرید الکل را ترسیم کنیم ، با حذف پیشنهادات این دو و دادن آدرس فروشنده الکل ، نمی توانیم الکل بخریم و اگر آن را بخریم ، علت نابینایی نیست و این کل علت جنایت به کامیار و مهدی نسبت داده می شود. ، اما در رابطه با عمل غیرقانونی خرید مشروبات الکلی ، مشتری ضمن ابراز پشیمانی ، اتهام را پذیرفت ، قبل از محاکمه شستشو داد تا از حضور دستیار محترم پشیمان شود ، بنابراین من طبق ماده 115 قانون مجازات کمک می خواهم ……

چند روز بعد ، با توجه به پشیمانی سیاوش و اعلام عضویت ، دادیار استدلال های سیاوش را پذیرفت و وی را از سایر اتهامات تبرئه كرد تا به جرم خرید مشروبات الكلی تحقیق كند و موضوع را برای قضاوت به دادگاه كیفری 2 ارجاع كرد.

دکمه بازگشت به بالا