خبرهای کلی

درباره کرونا آمار سازی و مخفی کاری نباید داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
رحمانی فضلی ظهر روز دوشنبه در آستانه نشست مشترک اداره کل ملی ضد کرونا برای عملیات گفت: “استانداران باید هر روز حداقل یک ساعت جلسه داشته و عملکرد و پیشنهادات روز بعد را بررسی کنند.”

وی افزود: چک لیست های جلسه باید روزانه بررسی شود و موضوع تاج به طور هدفمند دنبال شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: اگر در شهری وضعیت قرمز وجود داشته باشد ، نباید تجمعی ایجاد شود ، برخی از فرمانداران و فرمانداران باید با آن روبرو شوند و نمی توانند ترافیک را کنترل کنند و استثنا می کنند که این یک اشتباه است.

وزیر کشور گفت: “ساختن آمار و اسرار به هیچ وجه ممنوع است ، ما نباید به هیچ وجه فکر کنیم که باید تعداد مرگ و میر یا تعداد بیماران را کم گزارش کنیم و نباید از افزایش تعداد آنها ترس داشته باشیم.”

وی اظهار داشت: همه افراد باید در زمینه مشاركت های مردمی ، چه در زمینه پیشگیری و چه در زمینه های دیگر ، فعال باشند. ما باید دستورالعمل ها را جدی بگیریم و در صورت لزوم سرویس راه اندازی كنیم.

رحمانی فضلی تأکید کرد: باید مناطق حاشیه ای و روستاها به عنوان اولویت برخورد شود زیرا امکانات کم است و همه باید بتوانند کار کنند و نباید از روستاها غافل شویم ، البته مسئله روستاها به عهده بخشداری هاست و باید موضوع روستاها در اولویت قرار گیرد.

وزیر کشور گفت که تصویب مرکز به ترتیب تصویب شورای عالی امنیت ملی است و دقیقاً مانند قانون است و مصوبات ستاد به هیچ وجه نباید نقض شود.

وی اظهار داشت: برخی از افراد گله مند بوده اند كه دستگاه های اجرایی آیین نامه را رعایت نمی كنند ، این درست است. من شخصاً دیده ام كه ​​مقامات دولتی به مراسم افتتاحیه رفته اند و مراسم را برگزار كرده اند كه این اشتباه است. وقتی مردم می بینند كه مقامات عمل نمی كنند آنها همچنین در مورد پیروی از تأیید مرکز بی توجه هستند.

رحمانی فضلی گفت: چرا آنها گزارش می دهند که بانک ها 90 درصد پروتکل ها را رعایت کرده اند؟ عفونت با ویروس در یک تا دو درصد موارد نقض رخ می دهد. باید بانکها را فرا خواند و در صورت تخلف ، مانند واحدهای صنفی متخلف ، بانکهای متخلف را تعطیل و افزایش داد تا از عملکرد بهتر بانکها ، به عنوان مثال در ساعات کار ، اطمینان حاصل کرد. .

وی افزود: در دستور کار ممنوعیت ورود اتباع خارجی است ، ما در تلاش هستیم تا ورود شهروندانی را که بدون اجازه هستند ، در اسرع وقت بازگشت کرده و قانونی هستند ، کاهش دهیم و می توانند مانند سایر افراد در کشور از خدمات استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا