خارجی

در این کشور خودکشی بیش از کرونا قربانی می‌گیرد!

آفتاب‌‌نیوز:

در این گزارش آمده است: “انتظار می رفت شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورها منجر به مرگ بیشتر این بیماری شود ، اما آمار ژاپنی نشان می دهد که خودکشی همچنان شایع ترین علت مرگ در کشور است.”

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که اپیدمی کرونا منجر به افزایش میزان خودکشی در ژاپن شده است. با گسترش تاج ، افکار خودکشی در زنان ژاپن افزایش یافته است.

طبق آمارهای اکتبر امسال ، میزان خودکشی در زنان تقریباً 83 درصد نسبت به اکتبر سال گذشته افزایش یافته است. در میان مردان ، میزان خودکشی در مدت مشابه نزدیک به 22 درصد افزایش یافته است.

احتمال توضیح آمار اکتبر برای زنانی اعمال می شود که بیشتر از مردان در مشاغلی کار می کنند که بیشتر در معرض اخراج هستند. مشاغلی مانند کارگر نیمه وقت هتل ، پذیرایی و خرده فروشی.

مطالعه ای که توسط سازمان غیرانتفاعی بین المللی CARE با حضور 10 هزار نفر انجام شد نشان داد که 27٪ از زنان در طی شیوع ویروس کرونا نسبت به گذشته مشکلات بهداشت روانی خود را گزارش کردند. فقط 10٪ از مردان چنین گزارشی دریافت کرده اند.

طبق گزارش ایندیپندنت ، میزان خودکشی در ژاپن در سال 2016 برابر با 18.5 در هر 100000 نفر بوده است. این تقریباً دو برابر میانگین جهانی 10.6 در هر 100000 نفر در سال است. با این حال ، در 10 سال قبل از 2019 ، تعداد خودکشی در ژاپن کاهش یافته است. طبق آمار وزارت بهداشت ژاپن ، میزان خودکشی در سال گذشته به حدود 20 هزار نفر کاهش یافت که کمترین میزان از زمان شروع خودکشی در سال 1978 است ، اگرچه از زمان تاجگذاری مجدد این میزان ، دوباره افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا