اقتصادی

سهام پالایشی یکم از شنبه قابل معامله می شود

مدیر انتشارات شرکت سپرده گذاری مرکزی از امکان تجارت صندوق پالایشگاه اول برای کسانی که حساب ساجامی دارند و واسطه نظارت خود را انتخاب کرده اند ، خبر داده است.

مریم شاه حسینی در مصاحبه با رویداد برتر با بیان اینکه اولین سهام پالایشگاه روز چهارشنبه با کد فعال بورس سهام به حدود 3.5 میلیون نفر اختصاص یافت ، اظهار داشت: اگر افراد می خواهند اطلاعاتی را در سبد سهام خود ببینند شما باید گزینه کارگزار ناظر را انتخاب کنید ؛ بنابراین ، کسانی که این صندوق را از طریق کارگزار خریداری کرده اند توسط کارگزاری دارایی مسدود می شوند و از فردا (شنبه ، نوامبر) اولین سهام تصفیه در پرتفوی آنلاین آنها قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: افرادی که کد آنلاین دارند اما هنوز کارگزار سرپرستی را انتخاب نکرده اند می توانند روز شنبه درخواست خود را به کارگزار ارائه دهند تا کارگزار بتواند در پورتال موثر یک ناظر گروهی تعیین کند. پس از آن ، سهام در سبد سهام افراد قابل مشاهده خواهد بود و آنها می توانند آنها را بفروشند.

مدیر انتشارات شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره افرادی که کد سهام فعال ندارند نیز توضیح داد: حدود 200000 نفر کد سهامداری فعال یا کدی ندارند که این افراد برای دریافت کد فعال برای آنها لازم داشته باشند. سپس به مدیریت صندوق پالایشگاه اول اطلاع دهید تا صندوق مشخصات این افراد را نیز به متولی مرکزی ابلاغ کند تا دارایی ها به این افراد توزیع شود.

براساس این گزارش ، اولین پالایشگاه دومین ETF دولت (صندوق سرمایه گذاری) است که شامل سهام باقیمانده پالایشگاه های تهران ، بندرعباس ، تبریز و اصفهان است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا