هنر و فرهنگ

شهادت و درگذشت چند جانباز و مادر شهید

در روزهای اخیر چندین جانباز و والدین شهدا درگذشتند.

به گزارش رویداد برتر ، “صفیار جامبزرگ” جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس در استان همدان پس از تحمل 37 سال درد و تحمل جراحات وارده به همرزمان شهیدش پیوست.

پیکر این شهید گرانقدر با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تویسرکان تشییع و در گورستان شهدای گلزار تویسرکان تشییع شد. وی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه درست – غلط – اعزام شد و در سال 1961 مجروح شد.

علاوه بر این ، “علی محمد عباسی” جانباز نخاعی از 70٪ استان فارس ، پس از 60 سال جانباز شدن در 60 سالگی ، دعوت را لبیک گفت و به شهدای خود پیوست.

پیکر این شهید گرانقدر امروز یکشنبه 18 آبان در زادگاهش کنارتخته و کمارج تشییع می شود.

شهید “حاج علی محمد عباسی” رزمنده ای از لشکر 77 خراسان بود که در سال 61 در عملیات “فتح المبین” در منطقه دهلران عین خوش دچار ضایعه نخاعی شد.

علاوه بر این ، مادر شهیدان حاجیه خانم “بدرالناسا کاظمی” ، “سید اسماعیل و سید عباس کاظمی زاده” از استان چهارمحال و بختیاری ، در سن 86 سالگی به فرزندان شهید خود پیوستند. مراسم تشییع پیکر این مادر بزرگوار در مقابل منزل وی با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران و همچنین گروه های مختلف مردم برگزار و در قطعه قربانی روستای نمونه شیخ شب به خاک سپرده شد.

سید عباس کاظمی زاده در سال 1947 در روستای شیخ شعبان به دنیا آمد و در سال 1964 در شلمچه به شهادت رسید.
“سیداسماعیل کاظمی زاده” در سال 39 در روستای شیخ شعبان به دنیا آمد و در سال 65 به برادر شهید خود در سلامچه پیوست.

علاوه بر این ، یک جانباز سرافراز 70٪ سردار “رمضان علی صحرایی رستمی” از شهرک بهسهر در استان مازندران به جمع شهدا پیوسته است. این جانباز با شکوه پس از تحمل سالها رنج و سختی به دلیل عوارض جراحات در 69 سالگی درگذشت.

فرمانده جانباز شهید “رمضان علی صحرایی رستمی” متولد 1930 در سالهای 61 و 65 ، در ناحیه سر ، کمر ، امواج و ترکشها در موشیه و سلامچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

علاوه بر این ، خانم بتول سمیعی ، مادر شهیدان حسین و حسن جعفری پنج ، از دعوت به حقیقت امتناع ورزید و آسمانی شد. پیکر مطهر این مادر ایثارگر در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با حضور خانواده شهید و خادمان شهدا تشییع شد.

حسین جعفری پنجی در سال 1938 متولد شد و در سال 59 در خرمشهر به شهادت رسید.
حسن جعفری پنجی در سال 1945 متولد شد و در سال 1967 در عملیات والفجر در منطقه حلبچه به شهادت رسید.

باید گفت که “حاج قدمعلی جعفری ویدوجی” پدر شهیدان حسن و حسین جعفری ویدوجی از شهر کسان استان اصفهان پس از جدایی به فرزندان شهید خود پیوست. پیکر پاک این پدر عزیز پنجشنبه شب 15 آبان ماه مطابق با پروتکل های پزشکی از مسجد و حسینیه روستای ویدوج کاشان تا گلزار شهدای ویدوج به خاک سپرده شد.

“حسین جعفری ویدوجی” در سال 1945 در روستای ویدوجی متولد شد و در سال 1363 در عملیات بدر در قسمت شرقی ببر به شهادت رسید. پیکر وی مدت طولانی در منطقه باقی ماند ، در حالی که پس از تحقیقات در سال 1974 ، گلزار شهدای در ویدوج به خاک سپرده شد.

دانش آموز حسن جعفری ویدوجی در سال 1950 در ویدوج متولد شد و در 10 عملیات در هلفجا والفجر در 10 عملیات به شهادت رسید و در گلزار شهدای ویدوج به خاک سپرده شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا