خبرهای کلی

ضرورت نظارت شبانه‌روزی بر بازار/ عرضه خارج از شبکه مرغ ممنوع است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، ارسلان زارع صبح روز یکشنبه در جلسه فرماندار مرکز تنظیم بازار در گیلانی اظهار داشت: فرمانداران هر شهر در گیلان باید این هفته مرکز تنظیم بازار را تشکیل دهند.

وی افزود: موقعیت و نقش این مرکز تنظیم بازار قانونی است و در کنترل قیمت ها ، تأمین کالا و نیازهای اساسی مردم و همچنین توزیع کالا تأثیر دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون از سهمیه طیور در اشرفیه و رضوانشهر استفاده نشده است ، گفت: 1.5 تن در شهرک های ماسال ، محور 3 تن ، صومعه سرا 4 تن ، لنگرود 8 تن ، لاهیجان 8.5 تن و رشت 22 تن و 800 کیلوگرم مرغ جذب شدند که در مقایسه با سهمیه اختصاص یافته بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به لزوم حفظ خط تولید در همه زمینه ها ، خاطرنشان کرد: ما باید واحدهای تولیدی را برای تأمین مواد اولیه و ملزومات فعال نگه داریم و دارایی ها نباید تحت کنترل و نظارت مداوم کالا را متوقف کرده و از بازار خارج کنند.

زارع با اشاره به اینکه هرگاه به دروغ احساس کمبود در جامعه ایجاد کنند ، خانوارها بیش از حد لازم به فروشگاه ها مراجعه کرده و خریدهای اضافی انجام می دهند ، افزود: این مورد در مورد بازار روغن نباتی نیز صدق می کند ، اما قطعاً کمبودی نداریم و به اندازه مورد نیاز خود تأمین می کنیم. ” ما روغن و مرغ درست می کنیم.

استاندار گیلان اظهار داشت که این سازمان صمت در همه شهرها باید موجودی کالا به طور مداوم کنترل شود تا کمبودی وجود نداشته باشد. او گفت: سو استفاده کردن تعداد کمی از بازرگانان باید هر روز و ساعت نظارت خود را ادامه دهند زیرا تا زمانی که ناظران در بازار حضور دارند مشکلی وجود ندارد اما به عنوان مثال شب هنگام قیمت بهتر افزایش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه از نظر تأمین مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز مردم مشکلی نداریم ، افزود: نهادهای نظارتی برای گذر از این روزها باید مراقب بازار باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان معتقد بود كه خروج مرغ زنده و لاشه از استان نیاز به اجازه دارد و اظهار داشت كه ما نباید از خارج از شبكه تأمین كنیم زیرا نظارت دقیق قیمت ها را كنترل می كند.

زارع با اشاره به اینکه قیمت پایین برخی کالاها و خدمات در استان گیلان باعث خروج کالا به استان های همجوار می شود ، گفت: با نظارت می توان این مشکل را برطرف کرد.

استاندار گیلان اظهار داشت: با توجه به اینکه درآمد سرانه گیلانیان چیزی بیش از متوسط ​​درآمد متوسط ​​کشور نیست ، بنابراین منصفانه نیست که قیمت کالاها و خدمات بالاتر از متوسط ​​کشور باشد.

دکمه بازگشت به بالا