خبرهای کلی

ما و منفورترین چهره محیط زیستی جهان

با این حال خیلی عصبانی شدم. من نمی توانستم بپذیرم که یک زیست شناس می خواست نام خود را به عنوان ترامپ – یکی از بدترین انسانهای تاریخ ، حداقل از نظر زیست محیطی ، برای خود معرفی کند.

من اخیراً در مورد هتلی در جاده شمشک نوشتم که این ساختمان در اینجا بد قواره است. یک مخاطب خصوصی برای من نوشت که او گیاه شناسی و معماری را نمی فهمد. من گفتم من معماری را نمی فهمم ، شما درست می گویید ، اما از نظر گیاه شناسی ، فضای سبز هتل هیچ ارتباطی با طبیعت شمشک ندارد. دو روز پیش ، وقتی پیش بینی کردم که احتمالاً بایدن پیروز خواهد شد و من می خواستم همه دیکتاتورها از طریق کوره ها حذف شوند ، همان شخص با وسواس به سراغ من آمد و تا آنجا که می توانست او را به بردگی می کشد. من سهم خودم را خوردم و ….
خانه ما تازه تعمیر شده است تا شیر آب تعمیر شود. تلویزیون روشن شد و او در مورد پیروزی ترامپ صحبت کرد ، او گفت ، صبر کنید ، رئیس جمهور کمیسر ترامپ است. وی گفت: بی بی سی به دلیل مخالفت با ترامپ ، اطلاعات نادرستی ارائه داده است.

من از جانب جامعه ای احساس می کنم که مردمش بسیار تر از آمریکایی طرفدار ترامپ هستند. من به دنبال این ریشه نیستم که یکی از منفورترین شخصیتهای سیاسی تاریخ جهان بیشترین طرفدار را در ایران نسبت به ضد آمریکایی ترین کشور داشته باشد (البته از منظر دولت).
این دقیقاً مشکل امروز ماست.
ریشه های ترامپیسم در ایران ریشه دارد. ایده ای که هدف دستگاه را توجیه می کند. این طرز فکر این است که برای درآمدزایی باید هر کاری انجام دهید. او هر احساسی را کشت ، جان هر موجودی را گرفت ، هر ملتی را بدبخت کرد. اما در زندگی روزمره خود چه می کنیم. آلودگی هوا ، ترافیک مرگبار ، آتش سوزی جنگل ها ، تخریب رودخانه ها ، استخراج معادن گسترده ، فروش اسناد ، تقلب علمی و ایجاد مقاله ، قتل های اخلاقی و غذا خوردن بی نظیر ، شرم آورترین آنها صرفه جویی در هزینه برای اهداف خیرخواهانه نیست.
اگر قلب آنها نسوزد ، اوضاع بدتر می شود و این ذی نفعان ثروتمندتر می شوند. اما وقتی دلار بالا رفت ، چه کسی ثروتمند شد؛ خانه و ثروت برای کسانی که ثروتمندتر می شوند گران می شود. چرا از ترامپ حمایت نمی کنید؟ آنها خوشحال بودند که ترامپ می تواند همه چیز را کنار هم قرار دهد. بله ، زنده باد ترامپ ، مرگ بر ما.
* استاد گیاه شناسی ، دانشگاه تهران

* منتشر شده در کانال تلگرامی نویسنده. ۱۷ آبان ۱۳۹۹

دکمه بازگشت به بالا