خارجی

مشاور دینی بن‌سلمان: مسلمانان فرانسه باید به قوانین جمهوری احترام بگذارند

دبیرکل اتحاد جهانی اسلامی و مشاور مذهبی ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی بر لزوم پیروی از قوانین جمهوری اسلامی یا ترک کشور توسط مسلمانان فرانسه تأکید کرد و گفت این موضوع را با وزیر امور خارجه فرانسه مطرح کرده است.

به گزارش رویداد برتر ، محمد بن عبدالکریم آل عیسی ، دبیرکل فدراسیون جهان اسلام و مشاور مذهبی محمد بن سلمان ، ولیعهد ، در مصاحبه ای با مجله فرانسوی دیمانش گفت: قتل ساموئل پتی در تاریخ و جغرافیا . فرد افراطی که مرتکب چنین جنایتی می شود ، به هیچ وجه نماینده اسلام نیست ، بلکه دارای یک ایدئولوژی تروریستی است که وی را ترغیب به ارتکاب چنین جنایتی می کند ، و این تروریست به چهره اسلام حمله می کند.

وی همچنین بر کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) تأکید کرد ، باید فهمید که توهین به حضرت محمد (ص) احساسات 1.8 میلیارد مسلمان را آزرده خاطر می کند و توهین به حضرت مسیح (ع) نیز به همان تعداد مسلمانان و مسیحیان است.

دبیرکل انجمن کشورهای اسلامی تأکید کرد: دانشمندان و اندیشمندان انجمن به وضوح حق آزادی را بدون هیچ گونه تردیدی پذیرفته اند و اساس آن استفاده نکردن از آن بهانه ای برای تحریک انزجار و نفرت نسبت به دیگران است و در این حالت معنای عمیقی دارد. خالی خواهد شد

العیسی افزود: اگر ما به طور كلی از ترسیم كارتون های توهین آمیز استقبال نكنیم ، به جای دادن پاسخ های زننده به این اهانت ها ، با همه انواع خشونت ها مخالفت خواهیم كرد. اگر این مجله حق اظهار نظر دارد ، در این صورت ما نیز حق اظهار نظر در مورد کارتون ها را داریم. ما غیرقانونی نیستیم. ما فقط می خواهیم این حق به درستی اعمال شود. این نظر ما در مورد مسائل است.

وی تأکید کرد: هنگامی که ما از مسلمانان فرانسوی و مسلمانان مقیم فرانسه می خواهیم که به قانون اساسی و ارزشهای خاص جمهوری فرانسه احترام بگذارند ، انتظار داریم که دیگران در جهان اسلام به قانون اساسی و ارزشهای ما احترام بگذارند. ما خواهان گفتگوی تمدن ها هستیم و نسبت به مفهوم برخورد تمدن ها هشدار می دهیم: هرکسی که در این کشور زندگی می کند ، در فرانسه یا هر جای دیگر باید به قوانین آن کشور احترام بگذارد یا ترک کند. اگر در داخل قانون امکان استفاده قانونی و خصوصیات مذهبی و سایر ویژگی ها به صورت جداگانه و گروهی وجود داشته باشد ، درخواست باید از طریق مراحل قانونی انجام شود.

وی در پاسخ به این سال که آیا بودجه عربستان و برخی دیگر از کشورهای اسلامی با اعزام و آموزش امامان می تواند از برخی مساجد مسلمان فرانسه تأمین شود ، گفت: “من به عنوان دبیرکل اتحاد جهانی اسلامی صحبت می کنم و نه به عنوان نماینده دولت عربستان. عربستان اخیراً این موضوع را تأیید کرده است. مراکز و مساجد در همه کشورها بدون دخالت خارجی باید توسط مسلمانان اداره شوند.

العیسی اظهار داشت که عربستان سعودی بدون اعزام امام یا مبلغ و آموزش امام در فرانسه ، اداره مراکز و مساجد را به مقامات محلی واگذار کرده است.

بر اساس رای گیری سال 2016 سنا فرانسه ، تعداد امامانی که از خارج از کشور به این کشور آمده اند به 301 امام رسیده است و هیچ یک از آنها سعودی نیستند و مورد حمایت عربستان نیستند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا