خبرهای کلی

هشدار درباره خوش‌بینی خطرناک کرونایی

مقامات وزارت بهداشت می گویند افزایش 90 درصدی انطباق با پروتکل های بهداشتی و توقف معالجه بیمارستان کرونا ویروس در بیمارستان های تهران در حالی است که تعداد مرگ عروق کرونا ویروس و بستری شدن در بیمارستان در ایران همچنان زیاد و بسیار نگران کننده است.

به گزارش رویداد برتر ، روزنامه “اعتماد” در ادامه نوشت: روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت در گزارش اخیر خود اعلام کرد 469 کودک 19 بیمار در شب 4 تا 5 نوامبر و 13000 843 بیمار جدید در همان بازه زمانی 24 ساعته فوت کردند. از این تعداد 2370 نفر بستری شدند و علاوه بر 5832 بیمار به دلیل شدت علائم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری شدند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، تعداد مرگ و میر Covid 19 در کشور اکنون به 46207 و تعداد افراد آلوده به 894385 رسیده است. 27 استان هنوز در معرض خطر قرار دارند و اخبار نشان می دهد که از نظر شیوع بیماری و کنترل ویروس تغییر مثبتی در کشور رخ نداده است ، اما مقامات بهداشت در اواخر آوریل مجدداً همین اشتباه را انجام داده اند و خوشحال هستند که جلوی آن را می گیرند. در تهران ، روند رو به رشد بیمارستان ها برای هفته ها به دلیل مراقبت از بیمارستان و مرگ و میر ، و همچنین افزایش انطباق با پروتکل های بهداشتی به 90٪ ، خطر این را دارد که ترس کرونا بار دیگر مردم را نادیده بگیرد.

نمونه های زیادی از این خطر وجود دارد. گرچه هفته گذشته بارها اعلام شد که بیماران کرونا ویروس و استفاده کنندگان از تست کرونا مثبت نمی توانند از طریق زمینی ، هوایی ، دریایی یا ریلی سفر کنند ، فرمانده مرکز عملیات بیماری کرونا در تهران نقض حقوق بشر را روز گذشته مورد انتقاد قرار داد. بسیاری از شهروندان شهروندانی که تصوری از لزوم احترام به هم نوعان نداشتند ، گزارش دادند که بیش از 151 نفر با PCR مثبت در یک روز وارد فرودگاه شده و می خواهند از سفر هوایی برای سفر به سایر استانها استفاده کنند. کردن

در حالی که تنها 5 روز از اجرای محدودیت های شدید در تهران و سراسر کشور می گذرد و برای قضاوت در مورد نتایج مثبت محدودیت های نسبی دو هفته ای خیلی زود است ، علیرضا زالی همچنین نسبت به شرایط بحرانی و قرمز در تهران به دلیل نقض هنجار هشدار داد. وی گفت: “متأسفانه ، هنوز تخلفات قرنطینه ای در تهران وجود دارد كه آزمایش PCR آنها مثبت است و تحقیقات ما نشان می دهد كه در سه روز گذشته تعداد زیادی از افراد PCR مورد آزمایش قرار گرفته اند.” از طرف مثبت ، ترافیک در شهر و اطراف آن قرنطینه شده است. این واقعیت نگران کننده است که مردم تصور می کنند بیماری عروق کرونا ویروس قلب می تواند به سرعت میزان مرگ و میر و میزان بروز را تغییر دهد ، در حالی که در 4 روز گذشته هیچ تغییر چشمگیری در تعداد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در تهران مانند 4 آذر و 24 ساعت مشاهده نشده است. در داخل. “92 بیمار کرونا ویروس در استان تهران فوت کردند.”

علی رغم این حادثه بسیار نگران کننده در استان تهران ، کاستی غیرقابل توجیه وزارت ارتباطات در نظارت بر ترافیک بیماران کرون ، معاون رئیس ستاد استانی کرونا در تهران از پایان روند رو به افزایش بستری در تهران ابراز خرسندی کرد. وی افزود: بیمارستان ها طی روزهای اخیر رشد نکرده اند و با محاسبه تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان و تعداد بیماران بستری در بیمارستان و تعداد کل مرگ و میرها با میزان مرگ و میر ، میزان مرگ و میر در بیماران عروق کرونا ویروس در تهران حدود دو درصد است. این اصطلاح خوشبختی خطرناک است زیرا می تواند خوش بینی عمومی مانند مفروضات مربوط به توسعه بیماری را تحریک کند. خوش بینی های مبتنی بر گمانه زنی های غیرمستند و غیر علمی در مورد کاهش موج بیماری در فصل گرما یا مصونیت کودکان و جوانان در برابر عفونت ها و حتی خواص موثر الکل ، در جامعه شیوع دارد و هفته ها پس از انتشار این خوش بینی ها ، نه تنها مرگ و میر را افزایش می دهد آنها حداقل به حدی رسیده اند که بار سنگینی بر سر معالجه صدها هزار بیمار بیمارستان و پر کردن ظرفیت تخت های بیمارستانی به سیستم مراقبت های بهداشتی آسیب رسانده اند.

روز گذشته ، رئیس انجمن ویروس شناسی ایران نسبت به ترویج چنین خوش بینی هشدار داد ، ضمن ضمنی اشاره به پیامدهای منفی و جبران ناپذیر ضعف شدید نظارت و آزادسازی سفرهای بین شهری ، کاهش برنامه های آموزشی و تأخیر دولت در اعمال محدودیت های شدید. وی به همراه جریمه هایی که برای متخلفان از پروتکل بهداشتی وضع شده بود به رویداد برتر گفت: “اگر ما در ماه آوریل رفتار خود را تنظیم می کردیم و پس از فروکش شدن بیماری ، نه مدیریت سیستم و نه مردم تصور نمی کردند که این کار به پایان رسیده است ، ما می توانستیم شرایط بسیار بهتری در کشور داشته باشیم.” . »

تنها می توان امیدوار بود که امروز کاهش اعتماد عمومی به تخمین های دولت و افزایش اعتماد به رسانه های اجتماعی باعث می شود بسیاری از شهروندانی که منبع قابل اعتمادی در خارج از کشور به جز رسانه های اجتماعی یا رسانه های فارسی زبان را نمی دانند ، از شنیدن یا خواندن خوش بینی عجولانه دولت جلوگیری کنند. . و ما هنوز از کرونا می ترسیم ، و ادامه محدودیت های ترافیکی اجتماعی ، به ویژه در شهر تهران ، نگرانی در مورد مرگ تاج را افزایش می دهد ، در غیر این صورت ما به همان استان هایی که از ماه مه شاهد آن بودیم و شرایطی که از ماه مه تا اوایل دسامبر در کشور ایجاد شده است ، باز خواهیم گشت. ، هیچ دلیلی غیر از عدم تمایل اولیه دولت برای رفع همه محدودیت ها وجود نداشت.

دیروز معاون پلیس تهران بزرگ با اعلام اینكه گشت های ملموس و نامحسوس پلیس در خیابان های خلوت پایتخت 24 ساعت شبانه روز و همچنین رئیس مركز اطلاعات و كنترل ترافیك راهور ناجا ادامه داد ، خاطرنشان كرد: کاهش 35 درصدی جاده های کشور از هفته گذشته به این معنی بود که این افت قابل توجه قطعاً چیزی جز اعمال و طولانی شدن جریمه های سنگین 500000 و یک میلیون گوجه فرنگی برای خودروهایی که از پایه های قرمز ، نارنجی و زرد خارج می شوند ، نبود.

معاون عملیات ناجا در گزارشی از وضعیت جریمه های اعمال شده برای تخلفات خودرویی و نقض محدودیت های ترافیکی بین آذر اول و چهارم ، گفت: در این مدت به 481 هزار و 400 راننده متخلف اطلاع داده شده است که 10705 نیروی پلیس را در 1770 نقطه مستقر کرده است. 199،744 وسیله نقلیه از نقاط غیر مجاز برگشت داده شدند ، علاوه بر این ، 11،542 وسیله نقلیه یک شبه جریمه نقدی ، 12،483 وسیله نقلیه به دلیل سفر به مناطق نارنجی و 7،733 وسیله نقلیه به دلیل سفر به مناطق قرمز جریمه شدند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا