ورزش

چرا لیگ ستارگان بهشت ستاره‌های ایرانی شده است؟/ مقصد قطر، هدف پول

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری رویداد برتر؛ در فصل جدید لیگ ستارگان قطر ، حضور 8 بازیکن ایرانی بیشتر فوتبالیست های ایران را در این لیگ غنی بالاتر از برزیل و الجزایر قرار داد. در فصل گذشته بازیکنان ایرانی مانند مرتضی پورعلی-گنجی ، رامین رضاییان ، پژمان منتظری و کریم انصاری فرد در تیم های قطر در لیگ ستارگان بازی کردند و امید ابراهیمی از لیگ قطر به لیگ بلژیک قرض کرد و به لیگ برگشت. برای فصل جدید به الاهلی. از بین این بازیکنان مرتضی پورعلی گنجی به چین و کریم انصاری فرد به یونان رفتند اما افرادی مانند مهرداد محمدی ، مهدی ترابی ، روزبه چشمی ، شجاع خلیل زاده و علی کریمی به تیم های قطر پیوستند تا تعداد بازیکنان ایران به 8 بازیکن برسد. در لیگ ملی.

در سال های گذشته این شرایط در لیگ امارات متحده عربی برای بازیکنان ایرانی فراهم بود. لیگی که از نظر کیفیت پایین بود اما به یکی از اهداف محبوب ستارگان فوتبال ایران تبدیل شده است. به دلیل اختلافات سیاسی بین ایران و امارات ، باشگاه های دیگر در امارات فوتبالیست های ایرانی را محدود کردند و در آن زمان بود که لیگ ستارگان قطر با فوتبالیست های ایرانی ارتباط برقرار کرد و ستاره های فوتبال ایران را فریب داد تا با معاملات بزرگ مالی در تیم های این کشور بازی کنند. بازیکنان درجه یک ایرانی مانند مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان در روزهای اوج خود پیشنهادات تیم های قطری را پذیرفتند.

15898661803583

سرمربی سابق تیم امید ایران که در اولین لژیون فوتبال ایران در قطر بازی می کرد و در تیم هایی مانند العربی (دو فصل) ، الریان و السد بازی می کرد ، در این باره گفت: “وقتی بازیکنان ایرانی می بینند که پول جمع شده توسط قطر مبلغ زیادی است ، آنها این کشور را برای ادامه فوتبال انتخاب می کنند. بازیکنانی که به قطر سفر می کنند پیشنهاد دیگری ندارند و جذب آنها به سایر کشورها دشوار است.” من فکر می کنم آنها حق طبیعی نسبت به آینده خود دارند. فکر کردن

در سه تا چهار سال گذشته ، بسیاری از فوتبالیست های ایرانی در لیگ ستارگان بازی کرده اند و به دلیل پیشنهادات نجومی مالی به تیم های اروپایی ، بیشتر در فوتبال قطر بازی کرده اند ، اما باشگاه های قطری رکورد خرید بازیکنان ایرانی را در سال جاری ثبت کرده اند و همانطور که گفته شد ، 8 ایرانی بازیکنان در فصل جدید لیگ ستارگان بازی می کنند.

رکورد بهترین فوتبالیست های ایرانی لیگ قطر که اکثر آنها بازیکنان با نفوذی در تیم ملی هستند شکسته شد ، در حالی که بیشتر کارشناسان فوتبال معتقدند سطح پایین لیگ باعث افت فوتبالیست های ایرانی و تعداد کمتر بازیکن ایرانی در سال های اخیر شده است. از این لیگ به اروپا برسید. برخی معتقدند که فوتبال قطر نه تنها یک حرفه بلکه سرگرمی شیوخ ثروتمند عرب است ، به همین دلیل این لیگ بی کیفیت است و باعث افت بازیکنان فوتبال ایران می شود. وی این فرضیه را به راحتی پذیرفت زیرا Cathars در سالهای اخیر ثابت کرده است که هیچ تلاشی برای گرفتن نبض فوتبال ، حداقل در قسمت غربی قاره باستان نخواهند کرد.

12803295_137

او حتماً بارها تنبلی “بازیکنان فوتبال” را در لیگ هایی مانند قطر و امارات ، کارشناسان فوتبال ایران و پیشکسوتان خوانده است. منتقدان اتحادیه عرب اظهار داشتند که فوتبال باید در مسابقات قهرمانی این کشورها انجام شود: کار کم و هزینه زیاد. اعتقاد بر این است که بازیکنانی که در این لیگ ها کار می کنند حتی در مقایسه با کشورهای دره دوم اروپا آزمایشات دشوارتر و دشوارتری را پشت سر نمی گذارند و تمرینات آسانی را انجام می دهند ، اما حقوقی که می گیرند چندین برابر بازیکنانی است که روزانه 2 جلسه تمرین سخت در اروپا دارند. در تیم ها آنها باید بسیار سخت زندگی کنند ، بنابراین طبیعی است که قطر به پناهگاه بازیکنان ایرانی تبدیل شود که می توانند به راحتی ، بدون دردسر و بدون تمرینات فشار بالا فوتبال بازی کنند ، که البته این می تواند برای آنها مشکل ساز شود و در نهایت به کاهش آمادگی آنها منجر شود. . البته داستان حضور تعداد زیادی از فوتبالیست های مشهور جهان در لیگ قطر که فوتبالیست هایی میانسال و فینال هستند با بازیکنان جوان ایرانی در بهترین دوران فوتبال خود و انتخاب این کشور به عنوان مقصد خود.

شکستن سر و دست بازیکنانی که برای حضور در فوتبال قطر در لیگ ایران می درخشند و ستاره می شوند ، عجیب نیست. شرایط نامناسب اقتصادی ، مبالغ کم قرارداد و کمبود تجهیزات مناسب بازیکنان ایرانی را ترغیب می کند تا در کشوری مانند قطر به فوتبال ادامه دهند. مبالغ پیشنهادی آنقدر زیاد است که متعصب به سبک قدیمی یک تیم را فریب می دهد و ما سرانجام این را می بینیم.

در بحث حضور ستاره های فوتبال ایران در قطر داستان دیگری وجود دارد که البته بیشتر شبیه توهم توطئه است. ماجرا از این قرار است که برخی از هواداران فوتبال معتقدند باشگاه های قطری با هدف تضعیف باشگاه های ایرانی مانند استقلال و پرسپولیس به طور مشخص با ستاره های این دو تیم تماس می گیرند تا آنها را تضعیف کرده و با جدایی از سرخ پوشان باشگاه های خود را تقویت کنند. یا حتی با نیمکت نشینی این ستاره ها تیم ملی فوتبال ایران را تضعیف کنید. البته این فرضیه نمی تواند جایی در بین اعراب داشته باشد زیرا باشگاه های قطری می توانند به جای اینکه پول خود را صرف خرید ستاره های ایرانی و نیمکت نشینی کنند ، با اتکا به بهترین بازیکنان فوتبال در جهان خود را تقویت کنند. به خصوص به این دلیل که اکثر فوتبالیست های ایرانی در تیم های قطری ثابت و موثر هستند و بازیکنان اصلی باشگاه هایشان هستند.

157698052

ابراهیم قاسم پور در این باره اظهار داشت: “این بحث که مردم قطر قصد دارند فوتبال ایران را تضعیف کنند صحت ندارد زیرا ما تنها رقیب کشور نیستیم و اگر آنها قصد چنین کاری را دارند باید با سایر رقبای خود نیز همین کار را انجام دهند. حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال قطر دلیل آن این است که مردم قطر برخی از بازیکنان اصلی ما را که به آنها نیاز دارند خریداری می کنند و به اصطلاح تجارت خود را شروع می کنند. در عین حال ، قیمت فوتبالیست های ایرانی برای آنها مناسب است. از نظر نجومی ، پول قطر ممکن است به بازیکنان ایرانی پول بدهد ، اما واقعیت این است که این مبالغ به هیچ وجه برای خود کاتارها نجومی نیست. گفتن اینکه هدف کاتارها تضعیف فوتبال ایران است درست نیست. آنها فقط فکر می کنند نقاط ضعف خود را با مبالغ کمی برطرف می کنند. “حتی این استدلال در عرصه باشگاه درست نیست زیرا کاتارها آنها به اندازه کافی پول دارند ، می توانند بازیکنان بهتری را خریداری و تقویت کنند.

دکمه بازگشت به بالا