رویدادها

کشف بیش از ۱۷ هزارتن کالای اساسی و ضروری

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 17000 تن نیاز اساسی کشف شده و 227 نفر در حال شکستن انحصارها و 57 بازار ارز ، طلا و سکه دستگیر شده اند.

به گزارش رویداد برتر به گزارش پایگاه خبری پلیس ، پلیس در بیانیه ای اعلام کرد: مرحله هفتم برنامه ملی مقابله با انباشت و مازاد عرضه اقلام اساسی و اساسی با اولویت بیش از انباشت کالاهای عمومی ، با کشف بیش از 17000 تن کالای اساسی و اساسی ، اجرا شده است.

این اطلاعیه جزئیات اجرای این طرح را تشریح می کند: مرحله هفتم برنامه ملی مبارزه با انباشت و فروش بیش از حد اقلام اساسی و اساسی ، با اولویت منافع عمومی به مدت یک هفته در دهه سوم نوامبر 1999 ، با استفاده از تمام توانایی ها و ظرفیت های اجرای قانون. استانها در سراسر کشور اجرا شدند.

در جریان اجرای این طرح ، بیش از 17000 تن اقلام اساسی و کالاهای عمومی مانند برنج ، روغن ، گوشت ، تخم مرغ ، کره ، آرد ، لوبیا و غیره و همچنین 133000 قطعه خودرو ، 157000 لیتر روغن موتور و مواد شوینده ، 1700 تخته MDF کشف شد. ، به ارزش بیش از 3237 میلیارد ریال.

بر اساس این طرح ، 227 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای محاکمه به مقامات قضایی معرفی شدند.

در این اطلاعیه همچنین به دستگیری 57 متهم دستگیر شده در بازار ، ارز ، طلا و سکه در معاملات “فردا” از طریق معاملات فردا اشاره شده است.

براساس این بیانیه ، یکی از مواردی که باعث شعله ور شدن بازارهای طلا ، سکه و ارز و افزایش قیمت آنها شد ، ایجاد معاملات “فردا” و اتاقهای به اصطلاح “کاغذی” بود که برخی از ذینفعان فرصت طلب این کار را انجام دادند. در معاملات “فردا” ، آنها از نظر فیزیکی با طلا یا ارز (فروش خالی) تجارت نمی کنند و با ایجاد تقاضای کاذب آشفتگی در بازار و افزایش قیمت کاذب ایجاد می کنند.

معامله گران ارزی ، طلا یا سکه فردا در واقع طلا و ارز ندارند و معاملات آنها رسماً برای تحریک بازار و افزایش قیمت های واقعی انجام می شود و این معاملات در سیستم پولی و بانکی کشور شناخته می شود. این مورد به رسمیت شناخته نمی شود و اعتبار قانونی ندارد.

با درک دقیق و به موقع اقدامات پلیس امنیت اقتصادی ناجا ، 11 شبکه اصلی شناسایی و برچیده شده و 57 اخلال گر بازار در سراسر کشور دستگیر شده اند. این اقدامات توسط پلیس در کاهش قیمت طلا و ارز تأثیر مثبت داشته و با عدم اطمینان محیط برای فرصت طلبان ، به جلوگیری از افزایش احساسی نرخ طلا و ارز ، کاهش قیمت ها و ثبات قیمت در این بازار کمک کرده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا