اقتصادی

آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲/پیشرفت خوبی در پرتاب ماهواره بدست آوردیم

رئیس دانشگاه امیرکبیر از آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر 2 خبر داد و اظهار داشت: در صورت تأمین هزینه های ساخت و بودجه ، در سه سال آینده تکمیل می شود.

دکتر سید احمد معتمدی در گفت وگو با رویداد برتر وی با بیان این مطلب به آخرین وضعیت ساخت ماهواره امیرکبیر 2 اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از قراردادهای منعقد شده در اواخر سال گذشته مربوط به ساخت ماهواره امیرکبیر 2 بود که فاز اول آن با پشتیبانی فضایی آغاز شد و اکنون همه تیم ها تشکیل شده و مدتی کار می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ساخت ماهواره امیرکبیر 2 از نظر سرمایه گذاری نیز دشوار است که هزینه آن صدها میلیارد تومان خواهد بود. زیرا ماهواره ای کلاس بالاتر است که از نظر فناوری و فناوری با ماهواره هایی که تاکنون ساخته شده اند فاصله زیادی دارد. بنابراین ، زمان و هزینه ساخت بالاست و فاز 1 ساخت آن آغاز شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تأکید بر اینکه ساخت ماهواره امیرکبیر 2 یک برنامه 5 ساله است ، گفت: “اگر بودجه موجود باشد ، ساخت آن ممکن است طی سه سال آینده به پایان برسد ، اما به طور معمول طول می کشد و سرمایه گذاری مورد نیاز برای ساخت ماهواره به عهده خود خواهد بود. این سازمان فضایی کشور است.

دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: “سیاست های خوبی برای مهار قدرت دانشگاه ها در زمینه ساخت ماهواره اتخاذ شده است و تاکنون ماهواره های ساخته شده شکست نخورده اند.” فقط این ماهواره ها موفق به پرتاب نشدند که این نیز در اختیار دانشگاه ها نیست. به عنوان مثال ، ماهواره پرتاب شده امیرکبیر 1 در آسمان در عرض چند دقیقه موفق بود اما پرتاب آن دشوار بود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تأکید کرد: البته در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شده است. با این حال ، این ماهواره هایی که برای خود یا سایر دانشگاه ها ساخته ایم مشکلی ندارند. آنها ممکن است بعد از دو سال در زمین مشکل داشته باشند اما در مراحل اولیه مشکلی وجود نداشت. البته خوشبختانه اوایل سال جاری میانه میدان شروع موفقی بود که جای خوشبختی است و امیدوارم پرتاب های بعدی نیز موفق باشند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا