رویدادها

اجرای طرح یکسان‌سازی محتوای پیامک رمز دوم پویا برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم اینترنتی پلیس فتا ناجا با اجرای طرحی “ساختار و محتوای پیام کوتاه پیام کوتاه رمز دوم” از پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی خبر داد.

به گزارش رویداد برتر ، سرهنگ علی محمد رجبی وی با تشریح اجرای پروژه “کد پویا پیام کوتاه دوم پویا” ، با اشاره به اینکه کد پویای دوم می تواند به شهروندان کمک کند از سو the استفاده از حساب های بانکی و اقدامات مجرمان جلوگیری کنند ، گفت: “بر این اساس لازم است.” برای اینکه هر شهروندی که از یک معامله اینترنتی استفاده می کند توسط بانکی که رمز عبور یکبار مصرف دوم را فعال می کند ، فعال شود ، رمز دوم پویا از طریق برنامه یا پیامک استفاده می شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم اینترنتی پلیس فتا ناجا در ادامه از اجرای طرحی برای افزایش امنیت پیام کوتاه رمز عبور دوم ، با بیان اینکه: “این طرح ساختار و محتوای پیامک رمزعبور رمز دوم دوم را در شبکه بانکی کشور متحد کرد. “

وی افزود: از این پس رمز عبور یکبار درخواستی شهروندان ، دلیل انجام معامله ، میزان معامله و رمز دوم پویا به طور همزمان برای کاربر ارسال می شود.

رجبی افزود: کاربران می توانند با وارد کردن دقیق اطلاعاتی که دریافت می کنند و تطبیق آن با معامله در جریان ، از واقعی بودن معامله خود اطمینان حاصل کنند و هیچ مجرمی از اطلاعات حساب بانکی خود برای جرم استفاده نمی کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم اینترنتی پلیس FATA ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات فرآیند قبلی که استفاده از کدهای استاتیک بود ، انتقال وجوه سرقتی بین حساب های مختلف بدون اطلاع صاحبان حساب و در نتیجه آن بود. حساب های شهروندان مسدود شده است. ” مناطق مختلفی از کشور وجود داشته است که با اجرای طرح ، این مشکل تا حد زیادی کاهش می یابد.

رجبی به شهروندان توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی نباید با واریز مسابقات تلفن و جوایز هنگام دریافت اطلاعات کارت اعتباری از مردم ، رمز عبور پویای دوم را به افراد دیگر و برخی کلاهبرداران بدهند تا پول خرید کنند و پول را با کارت شهروندان انتقال دهند. آنها وارد عمل می شوند و سپس رمز دوم پویا را برای مردم ارسال می كنند و از آن شخص آن رمز عبور را می خواهند ، ارائه این كلاهبرداران به راحتی می توانند پول جمع كنند.

وی با تأکید بر اعلام پورتال خبری پلیس مبنی بر اینکه واریز وجه به حساب نیازی به ارائه اطلاعات بانکی و حضور خودپرداز و فقط شماره کارت نیست ، از همه هموطنان عزیز خود پرسید: در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد مشکلات رایانه ای یا پرونده های جنایی ، با FATA تماس بگیرید وب سایت رسمی پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا