اقتصادی

اقتصاد فرانسه امسال ۹ درصد کوچک خواهد شد

بانک فرانسه اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سال آینده مثبت خواهد بود.

به گزارش رویترز ، در یک بررسی جدید از وضعیت اقتصادی کشور ، بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد که اقتصاد کشور به دلیل فوران کرونا ، محدودیت سفر و تعطیلی گسترده تجارت ، حدود 9 درصد کاهش می یابد. در صورت تحقق ، این بدترین عملکرد دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا در دهه گذشته خواهد بود. بانک فرانسه پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی در سالهای 2022 و 2021 از 4٪ به 5٪ و تا 2023 به 2٪ افزایش داده است.

فرانسه یکی از 10 نقطه داغ تاج دار در جهان است و اکنون بسیاری از شهرهای آن قرنطینه شده اند. روند بیماری عروق کرونا ویروس قلب از اواخر اکتبر بار دیگر در کشور افزایش یافته است. پیش از این ، بانک مرکزی فرانسه رشد اقتصادی منفی 8.7 درصدی در سال جاری پیش بینی کرده بود.

طبق گزارش فدرال رزرو فرانسه ، روند بازگرداندن تاج تولید ناخالص داخلی به سطح قبل از تاج تا اواسط سال 2022 ادامه خواهد داشت. با وجود بهبود نسبی اقتصاد فرانسه ، نرخ بیکاری این کشور همچنان بالا است ، پیش بینی می شود نرخ بیکاری این کشور در سال 2021 به 11 درصد برسد ، اما انتظار می رود نرخ بیکاری تا اواسط سال 2023 به تدریج به 9 درصد کاهش یابد. سقوط نکن

بانک فرانسه گزارش می دهد که سطح فعالیت اقتصادی این کشور در حال حاضر هشت درصد کمتر از دسامبر است و با توجه به روند فعلی ، رشد تولید در سه ماهه آخر سال جاری چهار درصد منفی است.

متوسط ​​نرخ رشد اقتصادی فرانسه 0.64 درصد بین سالهای 1949 و 2020 بود که بیشترین مقدار آن در سه ماهه سوم 1968 و 8 درصد در سه ماهه دوم 1968 ، منهای 5 درصد بود. 3٪ بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا