ورزش

برای بازگشت کاراته به المپیک رایزنی می کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار آنلاین سیدرضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک برای همین موضوع حذف کاراته از بازیهای المپیک 2024 پاریس در جلسه گفت تخته سیاه او مدیر اجرایی IOC در لوزان است که یک رشته جدید برای پاریس است 2024 آنها از جمله موج سواری و حرکات موزون انتخاب شدند. تغییر در سایر زمینه های علمی نیز ایجاد شده مهمترین مسئله برای ما حذف کاراته بود. البته این رشته قبلاً در المپیک مطرح نشده بود و در توکیو بنا به درخواست ژاپنی ها به عنوان میزبان استخدام شد.

وی در صحبت با رادیو ایران افزود: البته فدراسیون جهانی کاراته در تلاش برای تغییر تصمیم است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد. فرصتی برای چانه زنی برای احیای کاراته در المپیک وجود دارد. تغییرات جدی در برخی مناطق دیگر نیز وجود دارد ایجاد شده زیرا سیاست IOC همان تعداد ورزشکاران زن و مرد در المپیک پاریس است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران برای جلوگیری از ریشه کنی کاراته چه می کند ، به رادیو ایران گفت: “دوشنبه آینده ، شورای المپیک آسیا قطعات خواهد بود. من با نصرالله سجاد و پیمان فخر رفتم مسقطی ما به عمان می رویم. من در آنجا به عنوان اعتراض و بازگشت کاراته به المپیک بحث می کنم. من قصد دارم در این مورد با مقامات ژاپنی نیز صحبت کنم. خوب است اگر بتوانیم بیانیه ای از شورای المپیک آسیا صادر کنیم. به هر حال کشورهای آسیایی یک چهارم IOC را تشکیل می دهند و اعتراضات آنها تأثیرگذار است. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد ، اما نمی توانیم قول بازگشت کاراته را بدهیم.

دکمه بازگشت به بالا