اقتصادی

تغییر در برنامه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به دلیل کرونا

این اولین بار در 20 سال گذشته است که مجمع جهانی اقتصاد در خارج از سوئیس برگزار می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس ، مجمع جهانی اقتصاد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل رواج تاج و مشکلات سلامتی و ایمنی کارکنان ، نشست بعدی خود را به جای داووس در سوئیس در سنگاپور برگزار می کند.

بورژوئیس ، رئیس مجمع جهانی اقتصاد گفت: “متأسفانه ، وضعیت اروپا در برابر تاج خیلی خوب نیست ، در حالی که سنگاپور یک منطقه موفق علیه تاج است. این اجلاس پیش از این به میزبانی شهر لوکرن سوئیس برگزار شده بود. وی با تأکید بر لزوم افزایش همکاری های بین المللی با کرونا در اقتصاد بین الملل ، افزود: بیش از 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل کرونا از دست داده و هزینه های سنگینی را به اقتصاد جهانی تحمیل کرده اند.

مجمع جهانی اقتصاد هر ساله در داووس ، سوئیس برگزار می شود ، اما قبل از آن یک بار در سال 2001 جابجا شد و به نیویورک منتقل شد. قبل از اجلاس یک نشست شخصی با حضور رهبران کشورهای مختلف و رهبران شرکتهای بزرگ برگزار خواهد شد. هدف اصلی اجلاس مجازی بازسازی همکاری های چند جانبه بین المللی و تقویت جایگاه فناوری های جدید در زمینه اقتصاد است.

جلسه قبلی مجمع جهانی اقتصاد در ژانویه سال جاری و در آغاز شکستن تاج چین برگزار شد و رهبران بیش از 50 کشور از جمله دونالد ترامپ در آن شرکت کردند. بحث قبلی بر راههای توسعه پایدار و جستجوی راههای جدید اصلاحات ساختاری نظام سرمایه داری متمرکز بود.

مجمع جهانی اقتصاد معتبرترین اجلاس اقتصادی سالانه جهانی در جهان است و مدیران شرکتها برای توضیح استراتژی ها و مواضع خود با مقامات سیاسی همکاری می کنند

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا