اقتصادی

خیز سامسونگ برای گرفتن جای هواوی در بازار ۵G اروپا

اپراتورهای تلفن همراه اروپایی سامسونگ الکترونیک را جایگزین Huawei China در تحویل سیستم های 5G می دانند.

به گزارش رویداد برتر ، پس از آنکه سامسونگ در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره قراردادی 6 میلیارد دلاری با غول آمریکایی ورایزون امضا کرد ، اپراتورهای تلفن همراه اسپانیا و France Orange در حال مذاکره با این شرکت کره جنوبی بوده اند.

تقریباً نیمی از شبکه های 4G اروپا از سخت افزار Huawei هستند که با شبکه های نوکیا و اریکسون در بازار Huawei ، مبنایی برای شبکه های 5G فوق العاده سریع خواهند بود. اما اپراتورهای اروپایی تحت فشار قرار دارند تا سیستم های هواوی 5G را از شبکه خود حذف کنند. واشنگتن ادعا می کند که خطر جاسوسی هواوی از دولت چین وجود دارد ، اما این شرکت بارها این ادعاها را رد کرده است.

یک مشکل برای سامسونگ این است که اپراتورها می ترسند محصولات این شرکت با شبکه های 4G هواوی سازگار نباشد ، این به معنای جایگزینی صدها میلیون یورو به جای ارتقا است.

نیکولا پالمر ، مدیر توسعه محصول Verizon ، به رویترز گفت: “Verizon از سامسونگ در بخشهای مختلف شبکه گسترده ایالات متحده خود استفاده کرده است.” ما با سامسونگ آزمایش کردیم و برخی بازارها را برای این شرکت فراهم کردیم تا ببینیم عملکرد آن چقدر خوب است.

به گفته رویترز ، ارائه دهندگان خدمات اروپایی میلیاردها یورو برای ساخت شبکه های فیبر نوری در اروپا هزینه کرده اند و 5G جیب آنها را خالی کرده است. گروه صنعتی GSMA پیش بینی می کند طی 5 سال آینده 1.14 تریلیون دلار در سطح جهان سرمایه گذاری کند که 78٪ آن برای 5G هزینه خواهد شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا