هنر و فرهنگ

راه اندازی رشته سینما در دو مقطع کارشناسی و ارشد دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اعلام اینکه دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما در این دانشگاه راه اندازی می شود ، گفت: پاسخ.

به گزارش رویداد برتر دکتر مجید سرسنگی در هجدهمین دوره شورای تحول و ترویج علوم انسانی اظهار داشت که سینما در دنیای معاصر از هنر فراتر رفته و به یک رسانه قدرتمند تبدیل شده است که می تواند تأثیر بسزایی در جریانات اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی کشورها داشته باشد. وی گفت: “سرگرمی اولین و مهمترین عملکرد این هنر بود ، اما فیلمسازان علاوه بر عنصر سرگرمی ، اهداف مهم دیگری را نیز دنبال می کنند و از قدرت هنر و پذیرش آن در جوامع بشری برای دستیابی به اهداف پیچیده تر استفاده می شود.”

وی ادامه داد: گسترش روزافزون این هنر و به ویژه موفقیت نسل جوان ، بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا را بر آن داشته است تا رشته های مختلف مرتبط با سینما را راه اندازی کرده و دوره های مختلف مرتبط با این هنر و همچنین دوره های میان رشته ای با سینما را ایجاد کنند. کردن

یک مدرس دانشگاه تهران افزود که دوره های هنری فیلم های دانشگاهی متناسب با نیاز پاسخگویی به نیازها و درخواست های علاقه مندان به هنر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، در ایران راه اندازی شده است.

وی گفت: متأسفانه علی رغم پویایی سینمای ایران و درخشش فیلمسازان در صحنه داخلی و بین المللی ، نیازهای علمی کشور در این زمینه به اندازه کافی برآورده نشده و سینمای ایران از کمبود تئوری های ملی سینما و ساختارهای علمی رنج می برد.

دکتر سرسنگی افزود: طراحی یک دوره دکترا در فیلم ، در کنار برنامه های موجود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، می تواند نیازهای علمی واقعی این هنر را در کشور برآورده کند و فیلم سازان ایرانی را برای خلق آثار شگفت انگیز براساس تئوری های جدید و بومی این هنر تولید کند. برای ارائه مفاهیم ناب تحت تأثیر ارزش های ایرانی و اسلامی به دنبال یک زبان بین المللی باشید.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دکتر حسین سلیمی ، رئیس دانشگاه علامه نیز اظهار داشت که در اکثر دانشگاه ها و مراکز علمی جهان ، سینما به اندازه دکترا در نظر گرفته نمی شود ، زیرا سینما امکان پذیر نیست زیرا سینما در یک زمینه فنی و حرفه ای مستقر است و مانند بسیاری از رشته های فنی و حرفه ای در سطح بالاتر ، نیازی به دکترا ندارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا