اقتصادی

سهم هواوی از شبکه ۵G ایتالیا محدود شد

شرکت ارتباطات ایتالیایی تصمیم گرفته است که همچنان یک اپراتور نوکیا باقی بماند و سهام هواوی را در خرید برنامه ریزی شده شبکه 5G کاهش دهد.

به گزارش رویداد برتر ، دولت ایالات متحده برای جلوگیری از استفاده هواوی از امکانات تولید چینی در شبکه 5G منطقه با لابی ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی لابی کرده است و ادعا می کند این شرکت خطر امنیتی دارد. با این حال ، ایتالیا هنوز به صراحت استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع نکرده است.

در اوایل سال جاری ، مخابرات ایتالیا سعی کرد RAN را که بخشی از برنامه 5G است بین Huawei و Ericsson سوئدی به اشتراک بگذارد.

زیرساخت RAN شامل ایستگاه های پایه و آنتن هایی است که تلفن های هوشمند را به شبکه تلفن همراه متصل می کند و عمده هزینه شبکه جدید را تشکیل می دهد.

شرکت فنلاندی نوکیا ، که قبلاً تأمین کننده تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی تلفن همراه از راه دور ایتالیا بود ، در ابتدا برای دریافت سفارش این شرکت خارج از رقابت بود ، اما از آن زمان این قرارداد اصلاح شده است.

به گفته یک منبع آگاه ، اریکسون تجهیزات اصلی را تهیه خواهد کرد ، در حالی که سهم هواوی و نوکیا 20-25 درصد خواهد بود. مذاکرات در مورد مواردی مانند کاهش درصد ادامه دارد.

توافقنامه اصلی ، که در آن نوکیا حضور نداشت ، هرگز فاش نشد.

به گفته رویترز ، حتی در کشورهایی که استفاده از دستگاه های مخابراتی تولید شده توسط شرکت های چینی ممنوع نیست ، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند ، طبق منابع آگاه صنعت و دولت ، رم موضع دوستانه ایالات متحده در مورد قراردادهای 5G دارد در حین تحقیق و او از شرکت ها خواست تا تجهیزات تامین 5G را در عرضه کنندگان خود متنوع کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا