خارجی

عربستان: بایدن جلوی ایران را بگیرد

فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای گفت که ریاض تلاش زیادی برای بهبود اوضاع در یمن کرده است و به زودی رئیس جمهور منتخب آمریکا جو بایدن از این موضوع اطلاع خواهد یافت.

العربیه گفت بن فرحان ، که از طریق ویدئو کنفرانس در گفتگوی مدیترانه ایتالیا صحبت می کرد ، جنبش انصارالله و دولت در صنعا را به عدم پذیرش راه حل سیاسی برای جنگ یمن متهم کرد ، با این استدلال که ریاض همیشه به دنبال یک راه حل سیاسی بوده است.

وزیر امور خارجه عربستان در بیشتر موارد به ایران روی آورد و از جو بایدن خواست كه بارها و بارها با ایران روبرو شود و ادعا كند كه تهران در حمایت از تروریسم و ​​بی ثبات كردن منطقه اقدام می كند. .

او گفت: “ما امیدواریم که دولت بایدن اقدامات و رفتار ایران را متوقف کند و ما از طریق گفتگو با دولت بایدن در مورد مسائل منطقه ای به توافق برسیم.”

بن فرحان با بیان اینکه ریاض با هر دولت ایالات متحده در زمینه امنیت منطقه ای همکاری می کند ، افزود که دولت عربستان از گفتگو بین ایران و ایالات متحده حمایت می کند و سپس گفت: “ایران در گفتگو با ایالات متحده را بسته است. . »

وی سپس به طور غیرمستقیم به ترور شهید “محسن فخریزاد” اشاره کرد و مدعی شد که دولت سعودی از هیچ گونه عملیات تروریستی پشتیبانی نمی کند ، اما ایران از “گروه های تروریستی” در منطقه ، به ویژه در عراق و اروپا حمایت مالی و لجستیکی می کند.

وزیر امور خارجه عربستان در مورد پرونده سازش با رژیم صهیونیستی همچنین گفت که ریاض طرفدار صلح عادلانه ای است که به فلسطینیان امکان می دهد کشور خود را تأسیس کنند.

وی افزود: “ما تصوری داریم که اگر فلسطینی ها اجازه تشکیل کشور مستقل خود را داشته باشند ، اسرائیل یک کشور طبیعی خواهد بود.”

فیصل بن فرحان در قسمت پایانی سخنان خود درباره اقدامات ریاض در برابر شیوع ویروس کرونا صحبت کرد و در پایان با اشاره به امور داخلی عربستان سعودی ادعا کرد که حقوق بشر و اصلاحات جامع زنان در عربستان سعودی صورت گرفته است.

23311

دکمه بازگشت به بالا