خبرهای کلی

مراقبت از روان در عصر کرونا

آیا سلامتی فقط به بدن مربوط می شود؟ اگر به سلامت روح و روان خود توجه نکنیم ، پس از بسته شدن تاج کرونا و رفتن به چه نوع افرادی خواهیم شد؟

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “ما در خانه می مانیم ، فعالیتهای اوقات فراغت انجام می دهیم ، سرگرم می شویم و سفر می كنیم ، ماسك می پوشیم ، دست های خود را می شویم و پروتكل های بهداشتی را دنبال می كنیم ، چرا؟ زیرا ما می خواهیم از سلامت بدن خود در برابر ویروس همه گیر آلوده به جهان مراقبت كنیم. “اگر به سلامت روح و روان خود توجه نکنیم ، پس از بسته شدن و ترک شدن کرونا چه نوع افرادی خواهیم شد؟ امروز ، بسیاری از ما با استرس و آسیب دیدگی وضعیت فعلی و اپیدمی کرونا دست و پنجه نرم می کنیم ، تحلیلگر فرهنگی معتقد است که حلقه گمشده ما را در گرداب صدماتی مانند اضطراب و وسواس ، غفلت از سلامت روان قرار می دهد. او ساده ترین مراحل برای حفظ سلامت روان را به ما می گوید.

راه های حل مشکلات غیر قابل حل

یکی از بزرگترین مشکلات زمان ما ، نادیده گرفتن مسئله بهداشت روان و روانشناسی است. با این حال ، بسیاری از رویدادهای روزمره ما با مسائل روانشناختی سروکار دارند. به دلیل بسیاری از تصادفات جاده ای که مسئول فعالیت های انسانی هستند ، از اعلام ایست قلبی به عنوان مرگ تا مرگ ، و حتی به بازار سهام و حوادث بازار طلا و همچنین ویروس ناخوانده کرونا ، هیچ یک مربوط به روانشناسی نیست. هیچ حوزه اقتصادی ، فرهنگی یا اجتماعی بدون در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی آن قابل تحلیل نیست. حتی برای کرونا ، روانشناسی نقش زیادی دارد. بد نیست بدانید که روانشناسی به غربی ها تعلق ندارد زمانی که آنها کمی بیش از 100 سال پیش ، بیش از 1000 سال پیش ، در مورد روانشناسی صحبت کردند ، ابوعلی سینا نمونه هایی از روح را به عنوان یکی از شش اصل خود در کتاب خود ذکر کرد. توجه به مسائل روانشناختی راه حلی برای بسیاری از مشکلات است که به نظر ما حل نشدنی هستند و جالب اینکه حتی هزینه های مادی و مادی نیز این مشکلات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

درسهایی از هزار سال پیش

با در نظر گرفتن اهمیت روانشناسی می توان از بسیاری از آسیبهای روانی ما پیشگیری کرد. کافی است به اهمیت این موضوع توجه کنید و به یاد داشته باشید که سلامتی بدون دارو ارزش دارد. در موضوعات ما ، شناخت شناختی یک حلقه مفقوده است. ممکن است عجیب به نظر برسد و شاید بسیاری از ما ندانیم که بسیاری از اصول ابن سینا همان چیزی است که دانشمندان سالها بعد مشکلات را حل کردند. در اپیدمی تاجگذاری ، چند ماه پس از همه گیری ، دانشمندان چینی نکاتی را ارائه دادند که با نظریه های ابن سینا سازگار بود. به عنوان مثال ، آنها در مورد شهروندان که باید بین ساعت 10 تا 5 صبح بخوابند صحبت کردند که ابوعلی سینا نیز بر آن تأکید کرد و اکنون آنها دوباره بر طرح ممنوعیت تردد بین ساعت 21 و 4 بعدازظهر در کشور ما تأکید می کنند. موضوعات زیادی در رابطه با سلامت روان ما وجود دارد و خبر خوب این است که فرمانده مدیریت ذهنی تا حد زیادی در دست ماست. مهم این است که چگونه هر یک از ما در 24 ساعت زندگی خود با آنچه انجام می دهیم رفتار و فکر می کنیم. زیرا افکار رفتار ما را شکل می دهند.

بخواب و روح را تغذیه کن

بسیاری از آسیبهای روانشناختی غیرقابل کنترل با تغییر سبک زندگی و بازاندیشی افکار ، به راحتی قابل کنترل می شوند. به عنوان مثال ، ما می توانیم از مشکلات شدید و مضر جلوگیری کنیم. برخلاف تصور عمومی ، این کار در مراحل کوچکتر و آسانتر از آنچه فکر می کنید انجام می شود و برای شروع کافی است. به این ترتیب ، باید ساده ترین تصمیمات خود را در ذهن داشته باشیم. به عنوان مثال ، یک انتخاب ساده ، مانند اینکه چه موسیقی را گوش دهید ، یک ذهنیت موثر و نگران کننده است ، یا یک ذهنیت امیدوار و مثبت است.

گروه اول ، هذیان

امروز ، همه ما از افزایش تعداد قربانیان تاج روزانه ترسیده و ناراحت هستیم. در کنار عوامل دیگری که منجر به ایجاد شرایط می شوند ، توجه به ابعاد روانشناختی داستان نیز مهم است. دو گروه در جامعه در دستیابی به این نقطه نقش بسزایی داشته اند. گروهی هستند که کلماتشان این است: من بیمار نمی شوم ، آمار آنها واقعی نیست ، همه اینها نقشه و چیزهای دیگری است. واکنش این افراد نیز به دلیل کمبود سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که همیشه عده ای را به سمت توهم توطئه سوق داده است. این تأثیر بی دقت بر سلامت روان دارد. چرا این افراد با وجود همه توصیه ها به موضوع علاقه مند نیستند؟ اینها افرادی هستند که مهمانی و سفر آنها هنوز ادامه دارد و توسط ما شنیده می شود که خانواده ها همزمان از بیماری کرونا قلب رنج می برند.

گروه دوم ، مالباختگان

گروه دوم هستند که به پروتکل های بهداشتی توجه نمی کنند و تعداد قربانیان روز به روز در حال افزایش است ، گروهی که رفتار آنها نیز ریشه در روانشناسی دارد. به نوعی آنها درمانده نیستند ، آنها ادعا می کنند که استرس ، ترس و درد در زندگی آنها به قدری زیاد است که دیگر از هیچ چیز نمی ترسند گویا چیزی برای از دست دادن ندارند. این گروه همچنین با استدلال اینکه این نتیجه آسیب های آشکار و پنهانی در روان آنها است ، به سلامتی سایر افراد جامعه آسیب می رساند. در جایی که شهروندان باید تاج بگیرند ، در وسط این دو وضعیت قرار دارند: بی توجهی به تاج و مراقبت بدون ترس. بسیاری از مشکلات روحی و جسمی در صورت رعایت اصول یک سبک زندگی سالم طبق تعالیم دانشمندانی مانند ابوعلی سینا به هیچ وجه اتفاق نمی افتد. به این ترتیب ، ما واکنش های عاطفی و اضطراب شدید را تحمل نخواهیم کرد.

با اغراق خداحافظی کنید

اگر نگاه دقیق تری بیندازیم ، دو مرحله از سلامتی را می بینیم: سلامتی قبل از نیاز به دارو و پزشک و سلامتی بعد از نیاز. همانطور که قبل از بیمار شدن می توانیم بدن خود را سالم نگه داریم ، قبل از بیمار شدن نیز با رعایت چند نکته می توانیم از روح خود محافظت کنیم. ما از ترس مواجه شدن با کرونا دو موقعیت را از دست می دهیم. افراط. از یک طرف ، بعضی ها تاج را به هیچ وجه قبول نمی کنند و از طرف دیگر ، دیگران بیش از حد از آن ترس دارند. اهمیت سلامت روان در کنترل سرخوردگی ، وسواس و استرس به جلوگیری از اضطراب فلج کننده کمک می کند. یک سبک زندگی سالم و تفکر متفکرانه برای مراقبت از سلامت روان کافی است. وقتی ذهن انسان به سمت سیستم هوشمند درونی حرکت می کند و افراط و تفریط را کنار می گذارد ، در برابر هجوم مشکلات روانی مانند اضطراب شدید پیروز می شود.

تغییر سبک زندگی

با وجود همه این مشکلات ، ممکن است فکر کنیم تغییر شرایط کار غیرممکن است ، یا حداقل بسیار دشوار ، و اضطراب ما را غرق می کند ، اما کافی است باور کنیم که می توانیم با تصمیمات صحیح ، سلامت روان خود و جامعه را تضمین کنیم. اگر به آموزه های روانشناسی باستان برگردیم ، زندگی همه ما باید مطابق با همان شش اصلی که ابوعلی سینا گفت تغییر کند. این یک دستورالعمل عینی است. تغذیه مناسب ، خواب و بیداری به موقع ، ورزش و ورزش ، تغییر آب و هوا و تغییر فصلی ، سلامت روان و پاکسازی بدن از مواد زائد اصولی است که به عنوان شش اصل ثبت شده است. اگر به همه آنها توجه کنیم می توانیم کیفیت سلامتی جسم و روح خود را تغییر دهیم. ابوعلی سینا شش نکته را در مورد سلامت روان بررسی می کند. خوشبختی و غم ، خشم و شادی ، ترس و امنیت ، اعتماد به نفس و گیجی ، چیزهای مهم و چیزهای کوچک و امید و ناامیدی. “اگر خوب دقت کنیم ، می بینیم که همه این جنبه های تاج و لبه آن قابل بررسی است.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا