سلامت و دانش

نذر ماسک یلدایی و کمک به اقشار کم برخوردار در بلندترین شب سال

مدیرکل بهداشت تهران از مردم خواسته است که هزینه کلوپ شبانه یلدا را با نذورات ماسک های کم درآمد گره بزنند.

زینب نصیری در گفت وگو با رویداد برتر وی با اشاره به اوج تاج هفته های گذشته اظهار داشت: اوج شیوع بیماری بیماری کرونا قلب در هفته های گذشته به دلیل شرایط قبلی مانند بازگشایی مدرسه ، سفرهای جشن شهریور و … بود که به دلیل عدم رعایت موارد پیشگیری شاهد آن بودیم. این سرعت گرفته و متأسفانه تعداد مرگ و میرها و بیماری ها سر به فلک کشیده است.

وی با بیان اینکه پس از افزایش مرگ و میرها ، مرکز تاج قوانین سختگیرانه و محدودیت های شغلی دو هفته ای را وضع کرده است و خوشبختانه شاهد کاهش شدید آمار هستیم ، افزود: “اکنون ما باید مدام به خود بگوییم که پایبندی به پروتکل های بهداشت پرهیز و پرهیز از حضور در جلسات اصل کنترل تاج است و این مسئله هرگز نباید فراموش شود ، مانند شب یلدا و غیره.

نصیری با تأکید بر اینکه تعداد مرگ و میرهای بیماری کرونا کاهش یافته است و اگر ما یک مراسم دوره ای یک شبانه روز (یلدا) برگزار کنیم ، نباید اجازه دهیم بیماری عروق بیماری کرونا قلب دوباره افزایش یابد: اما اگر در ذهن خود فکر کنیم که شاید این شب می تواند بهانه ای برای مرگ یکی از عزیزان باشد ، قطعاً شب یلدا در خانه خواهیم ماند.

وی افزود: در این مدت همه ما یاد گرفته ایم که با فناوری و ابزارهای جدید ارتباط برقرار کنیم و از آنها برای تبریک شب یلدا و حضور مجازی خود استفاده کنیم و دولت شنیده است که شب یلدا برنامه های ویژه ای از جمله اینترنت رایگان دارد. امیدواریم با انجام این جلسات ، همه خانواده ها بتوانند در خانه بمانند.

نصیری با اشاره به افزایش قیمت کالاها اظهار داشت: بسیاری از مهمانی ها و ادوار به دلیل تاج کنار گذاشته می شوند و چه خوب است که هزینه های این مهمانی های متروکه صرف کمک به فقرا می شود تا در طولانی ترین شب سال لبخند بزنند. به این خانواده ها اطلاع دهید که افراد می توانند در صورت شناخت خانواده ای نیازمند ، از قابلیت های NGO ها یا سازمان ها استفاده کرده و حتی مستقیماً به آنها کمک کنند.

وی ماسک یلدا را پیشنهاد کرد و افزود: امروزه به دلیل برودت هوا و خیس شدن مداوم ماسک ها ، مصرف ماسک افزایش یافته و ساخت آن برای خانواده های کم درآمد قطعاً مشکل است و مردم می توانند هزینه مهمانی ها و دورهمی های یلدا را پرداخت کنند. فقط یک ماسک برای نیازمندان بخرید و همه ما باید از شر آنها خلاص شویم و اکنون امسال ، وقتی خانواده ها نمی توانند دور هم جمع شوند ، لبخند بزرگی روی لب خانواده های فقیر گذاشتیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا