خبرهای کلی

اراضی کشاورزی چشم انتظار آب/ وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اسفندیار حسنی مقدم در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به خسارت سیل 2200 نقطه زیرساختی در بخش کشاورزی لرستان اظهار داشت: خسارت وارده حدود 1400 میلیارد گوجه فرنگی است.

زیرساخت های سیلاب کشاورزی به اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لورینتان با تأکید بر اینکه حدود 120 میلیارد تن کمک به 31000 کشاورز در بخش کشاورزی ارائه شده است ، گفت: تقریباً 111 میلیارد تن وام ساختمانی برای ساخت و ساز هزینه شده است. زیرساخت در استان.

حسنی مقدم با بیان اینکه حدود 160 میلیارد تسهیلات ارزان قیمت برای کشاورزی آسیب دیده پرداخت شده است ، گفت: حدود 160 میلیارد تأخیر و جریمه دیررس برای کشاورزان در نظر گرفته شد.

وی افزود: برای زیرساخت های آسیب دیده که دولت پیگیری کرده است ، به اعتبار بیشتری احتیاج داریم و در صورت تأمین اعتبار ، سعی خواهیم کرد زیرساخت های دیگری را نیز در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

زمین های کشاورزی منتظر آب هستند

رئیس سازمان جهادی کشاورزی لورینت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سوال ایجاد شبکه های سد سازی در استان ، گفت:ایوشانقرار است از طریق آن 2400 هکتار زمین کشاورزی آبیاری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در لرستان اظهار داشت: همچنین با احداث سد احداث شده است.مروکوی ادامه داد: “سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری می شود.” “علاوه بر این ، 2100 هکتار از زمین های کشاورزی باید از طریق سد” Sooty “آبیاری می شد.”

حسنی مقدم افزود: ساخت سد توسط وزارت نیرو انجام می شود ، تحویل و اجرای شبکه های اول و دوم که آب سد را به زمین تخلیه می کنند نیز باید به عهده وزارت نیرو و منطقه باشد. شرکت آب

وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرده است

وی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی مسئول آب و اجرای شبکه های سوم و چهارم است ، گفت: “متأسفانه ، همکاران ما در وزارت نیرو به دلایل مختلف قادر به انجام این کار نبوده و به این پرونده حمله می کنند.” ما همچنین.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لورینت با اشاره به اینکه در حال حاضر از این سد به عنوان “کشتی اواپراتور” استفاده می شود ، افزود: درخواست ما این است که شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو اقدامات لازم را برای اجرای سریع این شبکه ها انجام دهند. تا جایی که ممکن است.”

حسنی مقدم اظهار داشت: اگر وزارت نیرو به تعهدات خود عمل کند ، برای اجرای شبکه های سوم و چهارم ، آبیاری تحت فشار و سیستم های آبیاری جدید در مناطق محدودیت اعتباری نخواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا