اقتصادی

استقبال کم از بازگشایی تالارها

رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام استقبال کم از بازگشایی سالن ها گفت: بودجه اتاق اصناف در بودجه 1400 دارای 28٪ افزایش درآمد و 30٪ افزایش هزینه ها بوده است.

رویداد برتر به نقل از اتاق اصناف ایران گفت بودجه 1400 در ششمین جلسه هفتمین دوره مجلس نمایندگان اتاق اصناف ایران تصویب شده است.

سعید ممبینی ، رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست گفت كه اقتصاد ایران كه به دلیل تحریم ها قبل از تاج در موقعیت كاملاً متفاوتی قرار داشت ، بیشتر تحت تأثیر فوران تاج قرار گرفت و بیشترین خسارت ناشی از اتحادیه ها از آخرین حلقه زنجیره تأمین بود. وی گفت: “برخی از کلاسها در اوایل ماه مارس سال گذشته تعطیل بود ، در حالی که برخی دیگر تا چند روز پیش تعطیل بود.” با اقدامات انجام شده ، به تازگی این مجامع توانسته اند کار خود را در بسیاری از مناطق کشور آغاز کنند. اگرچه هنوز در شرایط عادی نیست آنها به دلیل پایبندی به پروتکل های بهداشتی محدودیت هایی دارند ، از طرف دیگر ، به دلیل افزایش قیمت ها ، خدمات اتاق بسیار محبوب نیستند.

وی همچنین در مورد دفاتر مراقبت های بهداشتی گفت: برخی از توافقات انجام شده در گذشته امروز مسئله ساز شده و باید از طریق مراحل قانونی حل شود ؛ اما طبق مطالعات اداره حقوقی اتاق اصناف ایران ، اتحادیه های صنفی حق استفاده یا گزارش از دفاتر بهداشتی را دارند. ما در این زمینه قول کمک وزارت بهداشت را دادیم.

موارد اصلاح قانون نظام صنفی

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین درباره اصلاح قانون نظام صنفی اظهار داشت: اصلاحیه قانون نظام صنفی بر تأکید نمایندگان جلسات برای رفع محدودیت های دو عضویت متوالی در ریاست اتحادیه های صنفی تأکید دارد. این قانون در سال 1992 ابلاغ شد و ما از ابتدای دوره هفتم اتاق اصناف ایران موضع خود را اعلام کردیم. مجلس گذشته نیز با كمك فراکسیون اصناف كه به فراکسیون اقتصادی مجلس رسید ، توانست نمایندگان را با 50 امضا دریافت كند و این طرح تا آخرین روزهای مجلس گذشته ادامه دارد ، اما به دلیل انتخابات مجلس و تغییرات مجلس.

ممبینی همچنین با تأکید بر پیگیری جدی اتاق اصناف ایران از تبصره 7 ماده 72 قانون اتحادیه صنفی مبنی بر مشارکت یک سوم اصناف در عواید ناشی از جرایم صنفی ، افزود: ایران موضوع تبصره 7 قانون 72 در دستور کار گروه صنفی مجلس است. ، و به منظور جلب منابع مالی با سازمان مدیریت و وزارت صمت گفتگوهایی صورت گرفت. در دوره هفتم اتاق اصناف ایران توانستیم پول به اتاق ها پرداخت کنیم و امیدواریم در آینده شرایط بهتری در این زمینه ایجاد شود.

سود و زیان در زنجیره های خرده فروشی

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: علی رغم اینکه این زنجیره ها به نفع مصرف کنندگان است ، مشکلی در مشاغل سنتی نیز وجود دارد و همچنین مشکلاتی در اعلام تخفیف ، روند قیمت گذاری و عرضه وجود دارد. و کالاها توزیع شد. طبق قانون ، اتحادیه ملی فروشگاه های زنجیره ای یکی از اتحادیه های صنفی اتاق اصناف ایران است و این اتاق علاوه بر وظیفه نظارت بر فعالیت اعضای خود ، باید نحوه ارائه خدمات آنها را نیز سازماندهی کند. بنابراین ، آنها تلاش می کنند واحدهای صنفی را به گونه ای سازماندهی کنند که خدمات یکسانی را ارائه دهند اما از زنجیر بهتر باشند.

هزینه اصناف در بودجه 1400 30٪ افزایش یافت

محمود بنانژاد ، عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران نیز اشاره کرد که بررسی بودجه 1400 و ترازهای مالی اتاقهای اصناف ایران در سالهای 1997 و 1998 با اکثریت آرا representatives نمایندگان اتاق اصناف ایران مورد بازنگری قرار گرفته است. دریافت ، وی گفت: بودجه 1400 براساس 9 ماه عملکرد موجود در سال 1999 بود و به 12 ماه تعمیم داده شد ، نه بر اساس پیش بینی ها. بودجه سال 1999 در بخش درآمد 28٪ و در بخش هزینه در مجموع 30٪ افزایش یافته است.

وی در مورد بررسی ترازنامه مالی سالن اتاق اصناف ایران گفت: ترازنامه مالی سالن اتاق اصناف ایران توسط دبیرخانه کمیته عالی نظارت با معرفی بازرس رسمی بررسی و گزارشات آن تهیه و ارائه شد. بودجه اتاق اصناف ایران تأسیس شد ترازنامه مالی اتاق اصناف ایران به تصویب رسید. مشکل تراز مالی اتاق اصناف ایران در سال 1998 مسئله عدم رعایت تعهد اتاق اصناف کشور در پرداخت 3٪ حق عضویت بود که به صورت مشروط اعمال شد ، اما اتاق اصناف کشور در مورد بحث کنترل و نظارت بر بودجه بحث و تبادل نظر کردند. آنها روبرو می شوند.

به گفته بنانژاد ، در سال های اخیر طبق ماده 7 تبصره 7 هیچ درآمدی دریافت نشده است اما در اردیبهشت ماه امسال حدود 2 میلیارد تومان جمع آوری شده است پس از کسر 10٪ هزینه های حقوقی اتاق اصناف ایران ، بین اتاقهای کشور تقسیم شد. بلند نیست.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا