خبرهای کلی

انجام ثبت نام اولیه انتخابات ۱۴۰۰ از طریق اپلیکیشن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

سید اسماعیل موسوی سخنگوی مرکز انتخابات وزارت کشور با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه مرکز هماهنگی انتخابات گفت: در جلسه امروز نحوه برگزاری انتخابات در زمینه های سیاسی ، امنیتی و مالی بحث و تبادل نظر شد. جزئیات

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم مرکز انتخابات وزارت کشور بررسی کشورهایی است که در شرایط کرون انتخابات ملی و محلی برگزار کرده اند. طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده ، در یک سال گذشته انتخابات در 19 کشور در سراسر جهان به صورت تاجی برگزار شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه نحوه ثبت نام ، آموزش کارگزاران اجرایی ، مکان حساب ها ، محل کارگزاران حساب ، تبلیغات و روز رأی گیری در این کشورها به طور جدی توسط کارشناسان بررسی شده است ، گفت: این تصمیم منجر به تجربه و use موجود است که مرحله اولیه ثبت نام در انتخابات 1400 توسط شخصی که پس از درخواست و مرحله اولیه ثبت نام انجام می شود ، برای نهایی شدن ثبت نام خود در وزارت کشور ، استان ها و مناطق انجام می شود.

موسوی با اشاره به آموزش مسئولان انتخابات گفت: در این مرحله سه سطح مشخص شده است. سطح اول معاونین سیاسی فرمانداری ها ، مدیران انتخابات و فناوری و فرماندارانی هستند که این مرحله برای آنها آموزش شخصی است. در سطح دوم ، این آموزش به صورت یک کنفرانس ویدیویی برگزار می شود ، در این مرحله اعضای مرکز استان ، معاونین فرماندار ، و رهبران و کارشناسان ولسوالی ها شرکت می کنند.

موسوی در مورد تحصیلات عالی که جمعیت زیادی را شامل می شود ، گفت: “این سطح شامل همه نمایندگان هیئت مدیره ، نمایندگان فرمانداران و اعضای شعبه است که سعی در استفاده از وزارت آموزش و پرورش دارند.”

وی در مورد محل استقرار شعبه ، خاطرنشان کرد که وزارت کشور پنج شاخص را در این زمینه در نظر گرفته است ، از جمله در دسترس بودن ، پوشش تلفن همراه ، امنیت کافی ، فضای باز و تهویه.

سرانجام دبیر مرکز انتخابات کشور با اشاره به فراخوان مهم کمیته اطلاع رسانی ستاد کشور برای بهره گیری از دیدگاه ها و دیدگاه های نخبگان دانشگاهی اظهار داشت: رای گیری الکترونیکی ، افزایش ساعت رأی گیری ، افزایش تعداد شعب ، رای گیری زودهنگام ، واکسن تاج ، پیشنهادهای انتخاباتی وزارت کشور که در دفتر وی دریافت شده است ، در قانون مورد بررسی قرار گرفته و در روند انتخابات مورد استفاده قرار گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا