خبرهای کلی

جزئیات بازسازی خانه‌های سیل‌زده/ پیشرفت ۹۷ درصدی واحدهای احداثی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مسعود رضایی در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از طغیان استان کار تعمیرات تمام واحدهای مورد مرمت به پایان رسید ، اظهار داشت: علاوه بر این ، ساخت 12 هزار و 621 واحد پس از سیل در دستور کار قرار گرفت.

97٪ پیشرفت در ساختمانهای مسکونی

وی با بیان اینکه از این تعداد 11 هزار و 484 واحد روستایی و یک هزار و 137 واحد شهری است ، افزود: این تعداد واحد با حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی پایان می یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: متناسب با تلاش و توانایی متقاضیان و قربانیان کارهای انجام شده در این زمینه با آنها دیدار می شود.

رضایی تأکید می کند که واحدهای باقیمانده اندواحدهایی که ساخت آنها خیلی دیر آغاز شده و یا دارای مشکلات ویژه ای مانند صدور مجوز ، وراث ، حقوقی هستند اند، ادامه داد: بیشتر افرادی که واقعاً قربانی شده و نیاز به مسکن دارند ، از همان ابتدا به کار خود رسیده اند و به نتیجه رسیده اند.

اختصاص 220 میلیارد به پروژه های زیربنایی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های ساختمانی آسیب دیده از سیل اشاره کرد و گفت 220 میلیارد تام برای زیرساخت تأمین شده است كه 120 میلیارد تام مربوط به سه پروژه شاخص دیوار پلدختر ، “چم آنلاین” و “بابازید” مشخص شده و 100 میلیارد دیگر نیز برای امنیت هزینه شده است. برای اجرای پروژه ها در استان.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: اعتبارات این حوزه 100 درصد جذب شده است.

چرا برخی واحدها ساخته یا تکمیل نمی شوند؟

رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شناسایی 259 متقاضی برای ساخت یک واحد مسکونی در مامولان ادامه داد: از این تعداد حدود 220 واحد در سایت “شهید سلیمانی” مستقر شده بود.

وی با بیان اینکه تسهیلات مصوب به این متقاضیان پرداخت شده است ، افزود: برخی از کارهای زیرساختی ، آماده سازی ، راه سازی ، روسازی توسط مرکز اردبیل انجام شده و بقیه کارها که تا قسمت آسفالت انجام شده بود ، در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار گرفت. . و پیمانکار آنها انتخاب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه واحدهای باقیمانده متعلق به افرادی است که ساخت واحدها را با تأخیر آغاز کردند که منجر به هزینه های بالای مادی شد ، گفت: برخی از این افراد زیرساخت های زیادی را نیز برای ساخت این واحد در نظر دارند. مشخص شد که از این نظر با امکانات تأیید شده مطابقت ندارد و باید وارد کشور شود.

رضایی اظهار داشت: حتی به دنبال پیگیری های دولت استاندار و مشورت با بانک سینا ، تفاهم نامه ای برای پرداخت 15 میلیون تومان اضافی برای هر واحد تسهیلات منعقد شد که استقبال چندانی نکرد.

وی اظهار داشت: این نیاز وجود دارد که مردم خود را به کار بیندازند و اهدا کنندگان باید به این افراد کمک کنند.

“چم آنلاین” چطور؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه حدود شش میلیارد و 400 میلیون تومان در سایت های “چم آنلاین” در نظر گرفته شده است ، گفت: بخشی از این وام صرف خرید و تملک زمین ، آماده کار شد ، و بخشی از وام برای پوشش و توسعه مجدد شبکه راه استفاده شد.

رضایی با تأکید بر اینکه “چم آنلاین” دهکده ای بزرگ است و نیاز به زیرساخت های زیادی دارد ، گفت: خسارت سیل در این منطقه زیاد بوده است ، ما نظارت خواهیم کرد و در صورت اعطای مجدد وام ، بنیاد مسکن استان به کار خود ادامه می دهد.

1813 افتتاح واحدی در چگنی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ، با اشاره به محل شهر ابوذر در شهر چگنی ، وی همچنین اظهار داشت كه مركز استان مركزی از اعتبارات موجود ، محل خرید و زمین ها خریداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اظهار داشت: کل مبلغ سایت 72 قطعه بود.

رضایی گفت: تسهیلات و کمک هزینه رایگان به متقاضیان پرداخت شده و قسمت اضافی آن توسط سپاه تأمین شده است.

وی گفت: 1813 خانه مسکونی روستایی در این شهر ساخته شده و عمدتا مورد بهره برداری قرار گرفته است.

چقدر برای تسهیلات بازسازی و تعمیر پرداخت شده است؟

مدیرکل بنیاد خانه انقلاب اسلامی لرست در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد که بر اساس تصمیم هیئت دولت ، 1150 میلیارد تسهیلات گوجه فرنگی در استان تصویب شده و 376 میلیارد گوجه کمک رایگان برای واحدهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است. این اعتبارات کاملاً مورد استفاده قرار گرفت.

رضایی با بیان اینکه این وام ها برای بازسازی و مرمت واحدهای آسیب دیده هزینه شده است ، گفت: علاوه بر این برای 103 پروژه زیرساختی در استان وام های لازم و 46 میلیارد و 700 میلیون گوجه از وام ماده 10 برای پروژه های زیربنایی 260 روستا اختصاص داده شد. وی دریافت که این پروژه ها همچنین با همکاری روستاها ، ولسوالی ها و دیگران به اتمام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 1355 واحد مسکونی روستایی و شهری در خرم آباد و سپیددشت آسیب دیده است ، افزود: این تعداد واحد به بهره برداری رسیده و سه تا چهار درصد باقی مانده است. اند امیدواریم به زودی تعطیل شود

دکمه بازگشت به بالا