خبرهای کلی

دلم می‌خواست تولید نفت به ۶ میلیون بشکه برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
در برنامه اصلی شبكه خبر امشب ، وزیر نفت گفت: “ما باید صندوق توسعه ملی را توسعه دهیم ،وزیر نفت: من می خواستم تولید نفت به 6 میلیون بشکه برسد بیشتر نفت ، ما واقعاً باید بتوانیم یک سرمایه زیرزمینی تجدید ناپذیر را به یک سطح سطحی تجدیدپذیر تبدیل کنیم ، برای دستیابی به اقتصاد بدون نفت ، ما نیز باید همین کار را بکنیم ، صنعت نفت ده ها هزار و صدها هزاران شغل

بیژن نامدار زنگنه گفت: من با کاهش تولید نفت موافق نبودم ، ما در اوایل انقلاب بیش از 5 میلیون بشکه تولید داشتیم که بعدا به 1.8 میلیون بشکه کاهش یافت.

وی با اشاره به افزایش ذخایر نفت و گاز و کشف میادین جدید پس از انقلاب ، اظهار داشت: صنعت گاز ما از زمان انقلاب رشد کرده و اکنون بیش از 33 تریلیون متر مکعب ذخیره گاز داریم و صنعت گاز ، به خصوص با کشورهای جنوبی ، جهش کرده است. ”

وزیر نفت با اشاره به اینکه ما در تولید تجهیزات و سخت افزار از موقعیت خوبی برخوردار هستیم ، افزود: “ما اکنون بیش از 85٪ تجهیزات غیر چرخان خود را در ایران تولید می کنیم و یک یا دو مورد وجود دارد که در ایران تولید نخواهیم کرد که طی 2 سال آینده تکمیل خواهد شد. “ما در حال ساخت هستیم.

نامدار زنگنه با بیان اینکه وضعیت کل کشور با 15 سال قبل قابل مقایسه نیست ، اظهار داشت: اکنون می توانیم روزانه یک کیلومتر در خلیج فارس رانندگی کنیم. قبل از انقلاب ، برنامه های مهندسی و مدیریت در لندن بود و ما از لندن به ایران منتقل شدیم.

وزیر نفت در مورد افزایش صنعت پتروشیمی گفت: “افزایش صنعت پتروشیمی از سال 76 و 1977 آغاز شد و اکنون ما در منطقه قدرت داریم و پتروشیمی در دوران تحریم به ما کمک زیادی کرده است.”

نامدار زنگنه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 95٪ مردم گاز طبیعی دارند افزود: با این روند مصرف ، تأمین انرژی کشور بسیار دشوار و ناامن است ، کار بسیار سختی است ، متوسط ​​کشور مصرف در سال گذشته 12 تولید 65 درصد و در تهران 15 درصد افزایش یافته است امسال تولید ما 65 میلیون مترمکعب افزایش یافته است اما به نظر می رسد با این مصرف اتفاقی نیفتاده است.

وی علت مصرف بیش از حد آن را به سیلاب اضافه کرد و افزود: البته برخی از اینها هیچ ارتباطی با مردم ندارد ، به عنوان مثال ساخت اتومبیل با چنین کیفیتی ربطی به مردم ندارد.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به س theال مجریه درباره اینکه از ضعف خود چه می داند ، گفت: ضعف من این بود که در این مدت وزیر شدم.

فیلم کامل سخنان وزیر نفت در شبکه خبری “امشب”:

دکمه بازگشت به بالا