سلامت و دانش

ضرورت آمادگی برای مواجهه با پیکهای بعدی کرونا / خطر عادی انگاری اوضاع و بازگشت به شرایط قبلی

به گزارش شفاف دکتر سعید نمکی ، در ابتدای جلسه با حضور اعضای مرکز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی ، ضمن تأکید بر ادامه پروتکل های بهداشتی در همه مراسم و مناسبت ها ، اظهار داشت که پروتکل های بهداشتی باید به طور جدی و دقیق رعایت شوند. ادامه دهید ، عادی سازی ، در شرایطی که سیستم مراقبت های بهداشتی تمام تلاش خود را برای كاهش بروز و مرگ و میر شبانه روزی انجام می دهد ، قطعاً به شرایط خطرناک اپیدمی ویروس کرونا برمی گردد.

وزارت بهداشت افزود: “حفظ آیین ها و آداب و رسوم برخلاف اقدامات بهداشتی ، باعث بدبختی مضاعف ما خواهد شد ، به این معنا که این همه نتایج درخشان در درمان بیماری ها و اپیدمی ها را به محراب خواهد آورد.” .

وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت های سیستم مراقبت های بهداشتی در تأمین داروی بهینه مورد نیاز مردم در سخت ترین شرایط ، گفت: بسیاری از این موفقیت ها نتیجه مرکز درمان دارویی و رویکرد تجهیزات پزشکی است.

وی همچنین بر نقش موثر مرکز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در هماهنگی و مدیریت بخش دارو و تجهیزات پزشکی ، استفاده از تولیدات داخلی و بهره گیری از دانش دانشمندان داخلی تأکید کرد.

نمکی همچنین بر لزوم تسریع در ساخت تخت های بیمارستانی در دست ساخت و همچنین آمادگی سیستم مراقبت های بهداشتی برای مواجهه با قله های تاج بعدی و اختصاص منابع مالی لازم برای این امر تأکید کرد.

متعاقباً ، دکتر محمدرضا شنازاز ، رئیس سازمان غذا و دارو ، گزارشی در مورد تهیه و توزیع پول دارو و تجهیزات پزشکی ، واردات مواد اولیه دارویی و وضعیت تولید داخلی ارائه داد.

علاوه بر این ، دکتر پیمان عشقی ، رئیس سازمان انتقال خون کشور ، گزارشی از تحویل ، ساخت و توزیع کیت های غربالگری گروه خونی ارائه داد.

دکمه بازگشت به بالا