غنی‌سازی 20 درصد زودتر از موعد؟

درباره ادعای دروغینی که مرتب تکرار می شود؛مجلس ظرف 20 دقیقه برجام را تصویب کرد

مصوب مجلس شورای اسلامی و تعیین مهلت دو ماهه برای اجرای آن ، اجرای آن باید از 12 بهمن یا 18 بهمن آغاز می شد. مهم است که سخنگوی دولت از آغاز غنی سازی 20 درصدی خبر دهد. فردو 20 درصد زمینه غنی سازی دارد. از سوی دیگر ، پارلمان از دولت خواسته است تا دو ماه صبر کند تا تصمیم بگیرد که اتحادیه اروپا یازده تعهد خود را انجام می دهد یا خیر. دولت باید منطقی می دانست که چنین اقداماتی را زودتر انجام دهد.

غنی سازی 20 درصدی به معنای خروج ایران از برجام نیست. این به کمیته مشترک برجام و تفسیر آن بستگی دارد. کمیته ای که وظیفه اصلی آن رسیدگی به وضعیت برجام است. در همین راستا ، کمیته باید بررسی کند که آیا تخلف مشخصی صورت گرفته است یا خیر. برجام گفت: این می تواند به ایران اجازه دهد 3.67٪ غنی سازی کند ، که محدودیت های غنی سازی را از ژوئیه 2009 برداشته و به 5٪ رساند. افزایش غنی سازی به 20٪ و فعال كردن فردو دو موضوعی هستند كه با برجام مغایرت دارند. زیرا ادعا می شود فردو دارای یک مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما بوده است. اما در نوامبر 2009 ، ایران به اعتراض به طرف مقابل و عدم پیروی از آن ادامه غنی سازی در فردو داد. از آنجایی که این موارد به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش شده و همکاری ها همچنان ادامه دارد ، تردیدی وجود ندارد که ایران قوانین بین المللی را نقض می کند.

ممکن است این س beال باشد که ایالات متحده درمورد اقدام ایران چه روندی را دنبال خواهد کرد ، اما نکته مهم این است که چین و روسیه با این اقدام ایران به ایالات متحده خواهند رفت. در حالی که بعید به نظر می رسد اقدام ایران منجر به بازاندیشی در رفتار طرف مقابل شود. تجربه سالهای 2005 و 2006 صحت این سوال را نشان می دهد. مجلس شورای اسلامی می تواند تدابیری را برای اعمال مجازات علیه مخالفان در نظر بگیرد. تا زمانی که آنها ایران را برای استفاده از تحریم ها تحت فشار قرار دهند بعید به نظر می رسد که شاهد تغییر رفتار آنها باشیم. اگر پارلمان واقعاً می خواهد در مورد رفتار طرف مقابل تجدید نظر کند ، باید گام هایی بردارد که تولید ملی ایران را افزایش داده و موانع آن را برطرف کند. بنابراین بازوی تحریم برای طرف مقابل م effectiveثر نخواهد بود. در این مرحله ، دست ایران برای رویارویی بازتر خواهد بود. چنین رفتار رادیکالی دوستان ایران را به سمت کسانی سوق می دهد که در حال حاضر خصمانه هستند و می توانند برای ما مشکل ساز شوند.

311311

دکمه بازگشت به بالا