اقتصادی

هشدار امارات علیه تولید بالاتر شرکت‌های شیل آمریکا

وزیر انرژی امارات هشدار داده است که هرگونه تلاش شرکت های شیل آمریکایی و سایر تولیدکنندگان نفت برای افزایش تولید در سال جاری منجر به کاهش و منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد.

به گزارش رویداد برتر ، به دلیل تولید واکسن های کووید 19 ، قیمت نفت طی دو ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و هفته گذشته پس از تصمیم عربستان سعودی برای کاهش یک جانبه تولید روزانه یک میلیون بشکه در فوریه و مارس ، قیمت آن بیشتر افزایش یافت. کرد

این باعث شد آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کند که شرکت های تخته سنگ ایالات متحده ، که تولید آنها سال گذشته پس از شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای انرژی کاهش یافته ، به سودآوری بازگردند.

سهیل المزروعی ، وزیر انرژی امارات ، در وب سایت کنفرانس اطلاعات گلف گفت: “تقاضا شکننده است و عاقلانه است که شرکت های تخته سنگ در یک سال بازگرداندن تقاضا به دنبال افزایش بیشتر تولید نباشند.” این تولیدکنندگان نباید محتاط باشند و نباید بازار را تأمین کنند.

اوپک و متحدانش ، از جمله روسیه در قالب گروه اوپک پلاس ، در آوریل گذشته با کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه ای در روز موافقت کردند و توافق و بازیابی سریع تقاضای انرژی در چین و هند از قیمت ها حمایت کرد.

نفت برنت از اوایل سال 2021 حدود 9 درصد افزایش یافته است و آخرین بورس با 57 دلار معامله شد. با این وجود ، هنوز 10٪ پایین تر از سطح قبل از کرونا و بسیار کمتر از قیمت مورد نیاز صادرکنندگان اصلی اوپک پلاس برای تأمین هزینه های بودجه است.

ملا کیاری ، مدیرعامل شرکت دولتی نفت نیجریه ، در مصاحبه ای جداگانه گفت: “شرکت های تخته سنگ باید اطمینان حاصل کنند که قیمت نفت بالای 45 دلار در هر بشکه باقی بماند.” وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان غیر تخته سنگی ظرفیت مازاد زیادی دارند که به راحتی می توانند وارد بازار شوند. اگر این اتفاق بیفتد ، همه ما با بیداری خشن روبرو خواهیم شد. هیچ کس نمی خواهد ضرر کند ، بنابراین باید بسیار مراقب باشند.

ذخایر نفتی ایالات متحده به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت اقتصادی افزایش یافت. اگرچه سطح این ذخایر از 541 میلیون بشکه در ماه ژوئن به 485 میلیون بشکه در اول ژانویه کاهش یافت ، اما هنوز 12 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که ذخایر جهانی نفت تا پایان سال 2021 به اشباع ادامه دهند.

شرکت های تخته سنگ در ایالات متحده در ژانویه روزانه 8.1 میلیون بشکه نفت تولید کردند ، در حالی که مارس روزانه 9.3 میلیون بشکه نفت تولید می کرد.

به گزارش بلومبرگ ، وزرای نفت اوپک پلاس هفته گذشته در یک جلسه مجازی توافق کردند که سطح تولید را در فوریه و مارس حفظ کنند و فقط تولید را در روسیه و قزاقستان کمی افزایش دهند. دو کشور در حال افزایش تولید روزانه 75000 بشکه هستند. امارات متحده عربی در ماه دسامبر روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت خام تولید می کند و اوپک را به سومین تولید کننده بزرگ پس از عربستان سعودی و عراق تبدیل می کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا