استان ها

پیمنتا: ایران خانه من است/ مربی‌گری امیر قلعه‌نویی را دوست داشتم

هافبک سابق برزیلی تراکتور و صنعت آبادان در مورد سالهای فوتبال خود و فراز و نشیب های زندگی فوتبال ایران صحبت کرد.

به گزارش رویداد برتر ، لئوناردو آندره پیمنتا فاریا هافبک برزیلی که در 18 نوامبر 1982 در ریودوژانیرو متولد شد ، در طول فوتبال خود چندین سال را در ایران گذراند و سال های موفقیت آمیز را در لیگ برتر ایران گذراند. او کار خود را در صنعت نفت آبادان آغاز کرد و بعداً پیراهن کشنده و تراکتور و فولاد به تن کرد.

پیمنتا 38 ساله است و هنوز فوتبال بازی می کند. وی علاوه بر باشگاه های ایرانی در باشگاه هایی مانند پورتو B ، ویتوریا استوبال B ، بوآویستا برزیل و تیم امارات متحده عربی بازی کرده است و اکنون یک نوجوان دیرهنگام است. مصاحبه لئوناردو پیمنتا با رویداد برتر را در زیر بخوانید.

* چطور شد که برای اولین بار وارد فوتبال ایران شدید؟

ابراهیم قاسم پور ابتدا بازی من را در برزیل دید و از طریق او بود که به صنعت نفت آبادان آمدم. البته قبل از آن به ترکیه رفتم و اولین فصل را در آنجا بازی کردم و سپس به ایران رفتم و در لیگ نهم به صنعت نفت پیوستم. من شهر زیبای آبادان را شناختم و عاشق این شهر شدم.

* تجربه بازی در صنعت نفت چگونه بود؟

در مورد صنعت نفت باید بگویم که من از ته قلب این تیم را دوست دارم و این بهترین تیمی است که می شناسم. امیدوارم یک بار فقط به دلیل صنعت نفت و آبادان به این تیم برگردم و با دوستان و برادرانم که در این شهر هستند دیدار کنم. من از داشتن یک خانواده در صنعت نفت خوشحالم و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. می خواهم دوباره پیراهن تیم نفت را بپوشم.

* پیراهن تیم شما را در فوتبال ایران دید …

خدا را شکر که به خاطر صنعت نفت مشهور شدم و سخت کوشی و تیمم درها را به روی من باز کرد. سپس به امارات و سپس به تراکتور رفتم که تیم بزرگی بود. من چهار فصل با تراکتور کار کردم و در کل هفت فصل در ایران بازی کردم که برای من بسیار خوشایند بود. من همیشه سعی کردم بهترین های خود را نشان دهم و همه چیز را به خدا ، هواداران ، مربیان و مسئولان شکرگزار باشم که باعث شهرت خوبی در فوتبال ایران شده اند.

* درباره حضور فولاد در گسترش آن و بازگشت آن به ایران صحبت کنید.

بعد از تراکتور پیشنهادی از برزیل گرفتم و به کشورم برگشتم اما با تراکتور قرارداد داشتم. همیشه عشق و رابطه خوبی با تراکتور وجود داشت ، اما پس از بازگشت من از ایران به برزیل ، مدیریت تراکتور تغییر کرد و من در آن زمان پیشنهاد بسیار خوبی برای گسترش فولاد داشتم و سرانجام به این تیم پیوستم و برای دو فصل

* کیفیت نیروهای ایرانی را چگونه دیدید؟

تمام تیم های ایرانی که دیده ام جایی برای پیشرفت و رشد دارند و این اتحاد قصد دارد یک تیم قدرتمند برای آسیا داشته باشد. من همه تیم های ایرانی را دوست دارم و اکنون مسابقات لیگ ایران را دنبال می کنم و تماشا می کنم. فکر می کنم همه مدیران ایرانی در تلاشند تا با تیم های کره ای و ژاپنی رقابت کنند.

* نحوه کار با رهبران ایران …

مربیان ایرانی بسیار رقابتی و منظم هستند. من مربیگری امیر قلعه نویی را دوست داشتم و آنها مربیان بسیار خوبی بودند. مربیان ایرانی بسیار به روز ، واقع بین و بسیار رقابتی هستند. به عنوان مثال ایران همیشه در جام های لیگ تصویر خوبی از خود به جا می گذارد.

* چه مدت به فوتبال ادامه می دهید؟

در صورت امکان برای تیم های دیگر بازی خواهم کرد. به غیر از ایران ، من هنوز به بازی در اروپا فکر می کنم و اعتقاد داشتم که با تجربه ای که در سال های اخیر کسب کرده ام ، می توانم موفق شوم و نتایج خوبی کسب کنم. من اکنون در ریودوژانیرو هستم و قراردادم با تیمی به نام بانگو در سری دی ، برزیل به پایان رسیده است. من به کارم ادامه خواهم داد و فکر می کنم 3 یا 4 سال دیگر می توانم فوتبال بازی کنم. چند ماهی است که ما پروژه ای را تحت عنوان آژانس ورزشکاران راه اندازی کرده ایم و به ورزشکاران کمک می کنیم تا در فعالیت های ورزشی شرکت کنند و من علاقه زیادی به ادامه این کار دارم. من با باشگاه های ایرانی در ارتباط هستم. من امیدوارم که ویروس کرونا هرچه زودتر پایان یابد و همه چیز به حالت عادی برگردد ، زیرا ایران بسیار کم است.

و حرف آخر …

من همیشه گفته ام که ایران خانه من است و از همه ایرانیان متشکرم. مردم بی نظیر هستند و من همیشه در کنار آنها هستم. خانواده من نیز وقف ایرانیان هستند. من افتخار می کنم که در این کشور زندگی کردم و در ایران دوستانی دارم. ایران کشور زیبایی است و امیدوارم این روابط ادامه داشته باشد. برای آبادان ، تبریز و مردم ایران آرزوی موفقیت دارم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا