خبرهای کلی

چرا به واکسن آمریکایی “نه” می‌گوییم ولی به چین نه؟

برخی بسیار خشمگین هستند و سعی می کنند در این مورد شک کنند. به نظر می رسد مطالعه برخی داده ها و آمارها عمق این تجزیه و تحلیل را نشان می دهد.

آیا واقعاً آمریکا وضعیت بدتری از ما دارد؟

برای پاسخ به این سوال ، برخی از جنبه ها باید مورد توجه قرار گیرد. ابتدا برای مقایسه باید نسبت جمعیت را در نظر گرفت. جمعیت ایالات متحده چهار برابر ایران است. طبق آماری که در سال 2018 موجود است ، 327 میلیون و 200000 نفر در ایالات متحده و 81 میلیون و 800،000 نفر در ایران در همان سال زندگی می کنند.

طبق آخرین مرگ روزانه گزارش شده توسط نیویورک تایمز ، ایالات متحده 4112 فوت بود ، در حالی که در ایران 85 بود. به عبارت دیگر ، میزان مرگ و میر در ایالات متحده 48 برابر ایران بوده است که متناسب با جمعیت است. لازم به ذکر است که در ایالات متحده ، سرانه مرگ و میر ناشی از تاجگذاری 12 برابر ایران است.

این آمار با سایر داده ها حتی واضح تر خواهد بود. در طول دوره مطالعه کرونا ، 369000 مورد مرگ در ایالات متحده و حدود 32000 مورد مرگ در ایران گزارش شده است. این نسبت با استفاده از نسبت جمعیت حدود 9/2 خواهد بود. این بدان معناست که میزان مرگ و میر در حال حاضر چهار برابر بدتر از متوسط ​​کل دوره است. معنای روشن این آمار این است که هیچ پیشرفتی وجود ندارد. روندی که اگر واکسن آمریکایی جواب می داد کاملاً برعکس می شد.

در شاخص مهم دیگری نیز همین وضعیت را می بینیم و در ایالات متحده میانگین بروز 13 برابر ایران بود. اما میزان عفونت های جدید بیش از 40 برابر است.

چرا به چین بی اعتماد نیستیم؟

س Anotherال دیگری که توسط گروه ویژه روانپزشکی غرب طی 24 ساعت گذشته پرسیده شده این است که چرا هدف حمله به ایالات متحده است و چین را که منبع اصلی ویروس بود شامل نمی شود.

این اولین پیشنهادی است که باید در نظر گرفته شود آیا واقعاً چین نقطه شروع بود؟ محققانی مانند دکتر اپیدمیولوژیست دکتر تام جفرسون قبلاً دسته هایی را برای این ایده پیشنهاد کرده اند. مطالعه ای که توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد انجام شد ، بایگانی منجمد نمونه های فاضلاب از کشورهای مختلف را بررسی کرد و نشان داد که ویروس 9 ماه قبل از چین در فاضلاب اسپانیا وجود دارد. اسپانیا نیز همین است که یکی از کشورهایی است که ضرر تاج بالایی دارد. بر این اساس ، گفته شده است که ویروس کرونا ممکن است یک نمونه غیر فعال در جهان باشد و به دلیل شرایط محیطی فعال شده است. دکتر تام جفرسون گفت که اثبات وجود نمونه ویروس در اسپانیا در آن زمان کاملاً روشن است که چین منبع ویروس نیست.

پیشنهاد مهم دیگر توانایی بالای چین در دفاع در برابر ویروس است. اگرچه بیشتر موفقیت های چین به دلیل انضباط اجتماعی و محدودیت های شدید قرنطینه است. اما روند درمان در این زمینه را نمی توان نادیده گرفت.

پیشنهاد سوم این است از آغاز کرونا ، چین اقدامات عملی برای مبارزه با ایران انجام داده است. در همین حال ، ایالات متحده بر افزایش تحریم ها پافشاری کرده و اقدامات دارویی و پزشکی را رد نکرده است.

چهارمین و مهمترین پیشنهاد این است که روند دیپلماتیک جمهوری اسلامی مبتنی بر دو اصل استقلال و تعامل سازنده با همه کشورها بود. بی اعتمادی به کشورها باید علت باشد ، نه بی اعتمادی. مانند زمانی که در آغاز انقلاب اسلامی ، گروههای افراطی سفارت ایالات متحده را تصرف کردند. امام خمینی شهید عراقی را مأمور آزاد سازی سفارت و تأمین دیپلمات های آمریکایی کرد. اما ایالات متحده در عمل نشان داده است که تمایلی به تغییر دیدگاه سلطه طلبی خود ندارد.

1717

دکمه بازگشت به بالا