استان ها

کتابخانه استاد آیتی بروجرد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر ازلرستان؛ در این مراسم که با حضور استاندار و معاونین لرستان ، نماینده رهبر عالی بروجرد ، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و رهبران کل فرهنگ و رهبری اسلامی و کتابخانه های عمومی لرستان در بروجرد افتتاح “عبدولاتی” .

در این مراسم استاندار لرستان ضمن تسلیت به فاطمیون گفت: “افتتاح کتابخانه یک رویداد بزرگ فرهنگی برای شهری است که دریای فرهنگ و ادب نامیده می شود.”

سید موسی خادمی اظهار داشت: “سرانه مطالعه یکی از ویژگی های اصلی توسعه است و تقویت زیرساخت های مطالعه و مطالعه در استان به عهده مدیران فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: روند ساخت فرهنگسرا از سال گذشته سرعت گرفته و امروز با نظارت بر ادارات کل کتابخانه های عمومی ، فرهنگ استان ها و رهبری اسلامی و حمایت از مسئولان استانی و شوراهای شهر از مجلس شورای اسلامی افتتاح می شود. .

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی لرستان گفت: امیدواریم کتابخانه استاد آیتی زمینه ای برای پرورش و اعتلای علما ، دانشمندان و اندیشمندان در قلب جوانان بروجردی فراهم کند ، زیرا این شهر از مدت ها قبل مهد بزرگان فرهنگ و ادب بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز با خیر مقدم به حاضران در این مراسم گفت: شهرستان بروجرد فرزانگان و توسعه مراکز فرهنگی یکی از نیازهای اصلی مردم فرهنگ دوست این شهر است ؛ بنابراین با پیگیری های انجام شده ، کتابخانه عبدالمحمد آیتی در سه طبقه با ظرفیت 200 نفر و وام چهار میلیارد گوجه فرنگی افتتاح و فعالیت کرد.

فرشته طهماسبی افزود که یک میلیارد گوجه فرنگی برای تجهیز این کتابخانه درجه یک هزینه شده است و هم اکنون بزرگترین کتابخانه عمومی در لرستان است.

وی همچنین گفت: با توجه به جمعیت استان و تعداد کتابخانه های عمومی انتظار داریم با کمک مسئولان پروژه های مختلف ساخت کتابخانه در شهرهای مختلف لرستان در آینده نزدیک به اتمام برسد و منتظر علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم

وی با اشاره به امام جمعه بروجرد با اشاره به ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: پیامبر اکرم (ص) در برابر حضرت زهرا (س) قیام می کند و او را سرجای خود قرار می دهد ، فراتر از آن بود ، و این یک رابطه الهی بود.

حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به اینکه این کتاب مهمترین سرمایه فرهنگی یک ملت است ، گفت: فقر فرهنگی منجر به فقر مذهبی و مالی می شود و تقویت کالاها و توانایی های فرهنگی یک وظیفه بزرگ ملی است.

وی افزود: آگاهی و پویایی نیاز به آگاهی دارد و کتاب بهترین وسیله برای دستیابی به آگاهی و تقویت فرهنگ است. این کتابخانه توانایی بسیار مهمی برای شهر است که جوانان و نوجوانان نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بروجرد شهر افتخارات و ایثارگران است و مدیر اجرایی این شهر می گوید این شهر با استعداد درخشان است که باید به یک قطب فرهنگی در کشور تبدیل شود.

عباس گودرزی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیازهای مردم را دنبال می کنند و از مسئولان حمایت می کنند ، گفت: کارهای خوبی در زمینه فرهنگ و هنر از جمله افتتاح کتابخانه استاد آیتی و افتتاح کتابخانه شهید باهنر در آینده نزدیک انجام شده است.

نماینده دیگر مردم بروجردی در مجلس شورای اسلامی گفت: یادگیری راهی برای ورود به دنیای تفکر و خلاقیت است و ذهن را به فکر فرو می برد ، مطالعه زبان و گوش را فعال می کند.

فاطمه مقصودی اظهار داشت: کتاب گنجینه خردمندان است و انسان خردمند با مطالعه آن معنای آن را پخته است. هر چقدر برای افزایش ارزش سرانه گام برداریم ، سرمایه گذاری هنگفتی انجام داده ایم.

وی افزود: در گام دوم انقلاب باید بهزیستی مراکز فرهنگی توجه شود. شهر بروجرد از جاذبه های فرهنگی بسیاری برخوردار است که باید بهتر ارائه شود.

در پایان ، این نماینده مجلس خدمات فرهنگی کتابخانه های عمومی استان را ارزش و قدردانی کرد

.

دکمه بازگشت به بالا