ورزش

گل بزن، ماندگار شو…

به گزارش رویداد برتر؛ در حالی که سالها از برگزاری دربی سرخابی در ایران می گذرد ، در هر فصل فوتبال ، حداقل در 2 مسابقه لیگ ، تمام رویدادهای قبلی دربی بررسی و درباره آنها صحبت می شود. موضوع گلزنی در این مسابقه یک اتفاق ویژه است که می تواند برای هر بازیکنی که در این بازی بازی کرده است یک اتفاق مهم باشد. در آستانه دربی 94 ، دیدن گلزنان ویژه این بازی شاید جالب باشد.

اولین گلزنان دربی

اولی ها در همه چیز همیشه فراموش نشدنی هستند ، حتی اگر 52 سال داشته باشند. اولین دیدار دو تیم در تاریخ دربی در سال 1947 با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در بازی برگشت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این مسابقه جابری زاده اولین گل دربی استقلال را به ثمر رساند. در آن سوی زمین ، حسین همیشه جوان برای پرسپولیس گلزنی کرد تا نام این دو بازیکن را به عنوان اولین گلزن این مسابقه ثبت کند.

گل جدال سرخابی

چهره های کهنه کار پرسپولیس و استقلال گلزنان مسابقات دربی هستند و بازیکنان نسل جدید هنوز به رکورد این آمار نرسیده اند. مرحوم صفر ایرانپاک 7 گل و حسین کلانی 6 گل برای پرسپولیس در دربی دارند. در همین حال ، زنده یاد غلامحسین مظلومی ، وقتی 5 گل به پرسپولیس زد ، از این نظر یک رکورد برای استقلال است.

گلزنان مشترک!

در تاریخ مسابقه سرخابی بازیکنان زیادی بودند که در این مسابقه در هر دو تیم بازی می کردند و تعداد محدودی از این افراد توانستند با پیراهن هر دو تیم در این مسابقه گل بزنند. مهدی هاشمی نسب ، شاهرخ بیانی و غلامرضا فتح آبادی سه گلزن تیمی بودند که در این دیدار گلزنی کردند. هاشمی نسب با پیراهن پرسپولیس 4 گل و آبی پوشان یک گل به ثمر رساند. شاهرخ بیانی دو بار برای پرسپولیس و یک بار برای استقلال گل زد و سرانجام فتح آبادی در دربی یک گل برای این تیم ها به ثمر رساند.

هت تریک باشا

در تاریخ مسابقه ، دربی فقط با 2 بازیکن ، هر دو پرسپولیس ، موفق به رسیدن به هت تریک شد. همایون بهزادی در دربی شش جانبه و ایمون زاید ، مهاجم ایرلندی پرسپولیس در بازی معروف که در سال 2011 با پیروزی 3 بر 2 مقابل پرسپولیس به پایان رسید ، کسانی بودند که در دربی سرخاب هت تریک کردند.

طلسم‌شکن

در سال 1996 ، وقتی پرسپولیس 7 سال متوالی موفق به پیروزی در برابر استقلال نشد ، مهاجم ارمنی سرخ پوشان این طلسم را در دقایق پایانی دربی شکست. به دلیل گل بزک در این مسابقه ، پرسپولیس طلسم 7 ساله مقابل استقلال را تمام کرد.

گلزنان دیرهنگام

استقلال جدیدترین گلزن تاریخ دربی ، مربی فعلی سایپا شده است! در دربی 2004 ، پیروز قربانی ، مدافع استقلال در دقیقه 3 + 90 دربی یک گل قاطع برای تیمش به ثمر رساند و استقلال را به پیروزی 3-2 برساند. در آن طرف مسابقه ، مازیار زارع در 3 دقیقه 90 در سال 2008 از پرسپولیس یک گل به ثمر رساند در حالی که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در همین حال ، جری بنگسون ، مهاجم سیاهپوش پرسپولیس در دقیقه 6 + 90 سال 1394 موفق شد دربی را برای پرسپولیس برابر کند.

گلزنان اولیه

در تاریخ این مسابقه ، شاهد گل های ابتدایی سرخابی ها بوده ایم. علی سامره در سال های 2002 و 2003 در دقیقه های 1 و 8 برای استقلال گلزنی کرد. امید روانخواه در دقیقه 5 مسابقه از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. در آن سوی میدان پرسپولیس ، حسین کلانی در سال 1349 در دقیقه 2 ، علی پروین در سال 1349 در دقیقه 7 و سروش رفیعی در سال 1395 در دقیقه 5 ، پرسپولیس یک گل زودهنگام به ثمر رساند.

گلزنان خارجی!

24

در حالی که بازیکن خارجی استقلالایی در دربی هنوز گلی به ثمر نرسیده است ، پرسپولیس در این دیدار 4 گلزن خارجی دارد. عیسی ترائوره ​​اولین گلزن خارجی دربی بود که برای قرمزها در این دیدار گلزنی کرد ، در حالی که پرسپولیس در سال 2003 در دیدار مقابل استقلال 2 بر یک شکست خورد. ایمون زاید در پیروزی 3-2 مقابل استقلال در سال 2011 هر سه گل پرسپولیس را به ثمر رساند. در این شرایط است که جری بنگسون دیگر گلزن خارجی دربی در سال 2015 است. بشار رسن هافبک سابق پرسپولیس که سابقه او در 2 بازی دربی گلزنی کرده است ، نام خود را در دربی در میان گلزنان پرسپولیس ثبت کرده است.

رفت و برگشت

تاریخچه بازی سرخابی ها 2 بازیکن را در دربی رفت و برگشت ثبت کرد. در طی دربی های 64 و 65 ، امید روانخواه استقلال و محسن خلیلی توانستند در 2 بازی متوالی برای پرسپولیس گلزنی کنند. فرهاد مجیدی همچنین در لیگ هشتم و جابر انصاری در لیگ پانزدهم در دو بازی رفت و برگشت برای استقلال گلزنی کرد تا هواداران تیمشان یک عنوان “رفت و برگشت” مشترک داشته باشند!

جوانترین و پیرترین گلزنان دربی

به طور کلی ، گلزنان تاریخ این مسابقه پیشکسوتان حسن روشن ، استقلال ، جوانترین بازیکن گلزنی در این مسابقه بودند. حسن روشن وقتی در دربی گل زد 18 ، 11 ماه و 23 روز داشت. این در حالی است که علی علیپور با 19 سال و 6 ماه و 5 روز در رده دوم قرار دارد و در جایگاه بعدی مهدی مهدوی کیا با 19 سال و 11 ماه و 18 روز قرار دارد. در همین حال ، کریم باقری در دربی 68 ، 35 ساله و 348 روزه بود که پرسپولیس برنده شد و رکورد قبلی یحیی گل محمدی را شکست.

در بازی اول امتیاز بگیرید!

16

در تاریخ دربی دو بازیکن پرسپولیس موفق شدند در اولین مسابقه دربی و سرخ پوشان گلزنی کنند. در سال 1996 ، بهنام طاهرزاده ، گلزن گمنام پرسپولیس ، به عنوان بازی انتخاب شد. این در حالی است که مهدی عبدی در سال 1396 موفق شد در اولین مسابقه و اولین عملکرد خود در دربی گل مهمی را برای قرمزها به ثمر برساند. 5

دکمه بازگشت به بالا