خبرهای کلی

یارانه تولید، حمایت یا مصیبت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
“رضا وفائیگانه ، مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران با اعلام توافق مشروط در مورد پرداخت یارانه های تولید ، گفت:” پرداخت یارانه های تولید از سه منظر قابل بررسی است که باید بر اساس منطق اقتصادی باشد. “

وی گفت كه روش استفاده از انرژی در بخشهای مختلف تاكنون صحیح نبوده و پرداخت یارانههای انرژی به نفع گروههای آسیب پذیر نبوده است – وی گفت: جامعه ای وجود ندارد.

مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران افزود: اگر قرار بود یارانه ها مرحله به مرحله و به تدریج انجام شود ، ابتدا باید به بخش تولید پرداخت شود.
وی افزود: “تولیدکنندگان در یک محیط متزلزل و ناپایدار کار می کنند.”

معاون دفتر اقتصاد مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد ایران بخشی از مشکل تولید منجر به بی ثباتی و بخشی دیگر به عدم انگیزه سرمایه گذار می شود.

“موسی شهبازی غیاثی” با بیان اینکه مشکل تولید مشکل حمایت مالی نیست ، افزود: “بی ثباتی اقتصادی کشور به دلیل کمبود بودجه عمومی و متولی بودجه کشور است.” انتشار اوراق قرضه دولتی و به دنبال آن افزایش نرخ بهره ، تامین مالی و تأمین مالی تولید و بخش خصوصی را تهدید می کند.

وی درباره آسیب شناسی بودجه و اقدامات سیاست اقتصادی دولت صحبت کرد و افزود: دولت نباید سیاست ارزی داشته باشد ، باید کسری بودجه را کاهش دهد و فضای اقتصادی پایداری ایجاد کند.

معاون دفتر اقتصاد مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت 50 هزار میلیارد یارانه تولید گوجه فرنگی گفت: “این منابع نباید یارانه نقدی داشته باشند.” به عنوان اولین گام ، کمیته ادغام مجلس در تلاش است تا کسری بودجه را کاهش دهد.

رئیس اتاق صنعت ، معدن و تجارت ایران همچنین گفت: پرداخت نقدی و یارانه های دولتی برای تولید تاکنون گفته شده اما عملی نشده است. متأسفانه دولت هنوز اقدامی برای تأمین بخشی از بودجه تولید انجام نداده است.

“سید عبدالوهاب سهل آبادی” افزود: بانک ها تاکنون 40٪ آن را بیچاره کرده و تولید سودهای سنگین و سنگین را برای تولیدکنندگان دشوار کرده اند. طی این سالها هیچ کمکی به تولیدکنندگان پرداخت نشده است.

رئیس اتاق صنعت و معدن ایران افزود: متأسفانه دولت هنوز اقدامی در جهت تأمین سهمی از بودجه تولید انجام نداده است.

سخنگوی کمیته ادغام مجلس به گفتگوی ماه گذشته با کمیته هدفمندی یارانه های تولید اشاره کرد و گفت: در 1400 ، منابع پشتیبانی هدف گذاری شده 436 تریلیون تومان در نظر گرفته شده است که به 4 روش مصرف می شود.

“رحیم زارع” افزود: حدود 170 هزار میلیارد یارانه نقدی گوجه فرنگی برای پرداخت یارانه نقدی مردم اختصاص داده شده است که فردا در مجلس تصویب می شود.

سخنگوی کمیته ادغام مجلس با بیان اینکه بهترین پرداخت کمک مالی پرداخت سود وام است ، گفت: پرداخت یارانه سود تسهیلات برای اولین بار از سال آینده انجام می شود.

زارع افزود: کسری بودجه 300000 میلیارد تومانی را در بودجه سال آینده جبران خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا