جامعه

۱۰۰۰ ساختمان در تهران مشابه پلاسکو

معاون شهردار تهران از افشای پروانه ساخت پلاسکو خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو هستیم ، هشدار می دهیم بیش از هزار ساختمان در تهران مانند پلاسکو قبلی در معرض خطر جدی قرار دارند. در اسرع وقت آنها را بازسازی کنید.

به گزارش رویداد برتر عبدالرضا گلپایگانی در آستانه بازدید از پروژه ساخت پلاسکو اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد بیش از هزار ساختمان در تهران با تهدیدهای جدی سازه ای و امنیتی مانند ساختمان سابق پلاسکو و برخی از ساختمان های دولتی در میان آنها روبرو هستند. ما امیدواریم که با همکاری مقامات منطقه ، آنها در اسرع وقت مرمت یا بازسازی شوند تا دیگر شاهد حادثه ای مانند پلاسکو نباشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان پلاسکو افزود: ساختمان جدید پلاسکو از نظر فناوری ساخت در کشور اولین ساختمان است و امیدواریم این روند تا پایان مراحل ساخت ادامه داشته باشد و بدین ترتیب خاطره تلخ حادثه پلاسکو آغاز شود. ساختمان جدید پلاسکو تغییر خواهد کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تمام قوانین و مقررات ساخت پلاسکو از ابتدا تاکنون اجرا شده و پروانه ساخت نیز بر این اساس صادر شده است ، گفت: تحقیقات در مورد 350 پرونده آغاز شده است تا هیچ کس حق خود را از دست ندهد. از طرف دیگر ، پس از تعاملات خوب با بنیاد مستضعفان ، 45 میلیارد تومان برای ساختمان حساب کردیم.

وی افزود: بنیاد مستضعفان برخی از این عوارض را به صورت دو ساختمان در باغ های “وثوق الدوله” و “آبقری” به نرخ سال 1397 ، بقیه را به صورت نقدی به میزان 99 پرداخت کرد.

گلپایگانی همچنین اظهار داشت: بخشی از ساختمان برای محافظت از یاد و خاطره شهدای آتش سوزی پلاسکو به گالری تبدیل می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا