خبرهای کلی

۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی در قالب طرح «ابرار۲» بهسازی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، شعبانعلی خاوری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های ابرار کشور اظهار داشت: “واگذاری وظیفه ساخت راه های روستایی به سازمان راهداری و نیاز به جهاد و کارهای بسیج در این منطقه ، بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی و مقام ارشد سازمان راهداری ، برنامه ابرار یک (اقدام در اولویت راه های روستایی) هدف گذاری اجرای 2000 کیلومتر در سال 1998 و 3500 کیلومتر در سال 1999 آغاز شد.

وی افزود: با اقدامات جهادی استانها در اواخر شهریور سال 1378 ، 7000 کیلومتر از شبکه راه روستایی کشور بهسازی و آسفالت شد که 1500 کیلومتر بیشتر از زمان برنامه ریزی شده و پیش از موعد است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بر این اساس مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی در مهرماه سال جاری در برنامه گرامیداشت روز روستا ، 3500 مورد توسعه و آسفالت کیلومتر راه دیگر به سازمان راه هدف گذاری برنامه ششم توسعه علاوه بر وجود راههای روستایی و 8412 روستای بدون آسفالت در کشور برای بیش از 20 خانوار ، برنامه ابرار 2 بر اساس طرح ابرار 1 تعریف شد.

خاوری گفت: به عنوان بخشی از این پروژه توسعه و آسفالت سازی ، 10 هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.

وی اظهار داشت که استانها در این طرح سهیم هستند بر اساس وی گفت: ظرفیت و آمادگی آنها مشخص شده و سازمان محدودیتی در این زمینه ندارد. با این وجود با توجه به نظر مثبت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، امیدواریم بتوانیم در پایان سال جاری و سال آینده این کمبود را برطرف کرده و خبرهای خوبی در این زمینه ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و ترابری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت در افزایش وام های راه روستایی و رفع محدودیت های اعتباری شد ، اظهار داشت: انجمن خیرین راه وزارت راه و شهرسازی اما بنیادهای علوی و برکت وارد شدند گروه پروژه های محرومیت زدایی ، و با استقبال از سازمان ، آنها اهداف خوبی را در این زمینه اعلام کردند.

خاوری با بیان اینکه طول کل راه های روستایی کشور 206 هزار کیلومتر است ، اظهار داشت: 111 هزار کیلومتر از این مقدار 53 درصد آسفالت است.

وی اظهار داشت: جمعیت 38500 روستای کشور در حال حاضر بیش از 20 خانوار است و نرخ بهره متوسطی دارد مندی 80 درصد این روستاها آسفالت هستند که در استان لرستان 86 درصد است که 6 درصد بالاتر از متوسط ​​کشور است.

معاون وزیر راه و راه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 هزار و 412 روستا با بیش از 20 خانوار در کشور دسترسی به آسفالت ندارند که از این تعداد 214 روستا در استان لرستان است.

دکمه بازگشت به بالا