اقتصادی

۲۰۲۰ بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم!

رشد اقتصادی ایالات متحده در سال 2020 در پایین ترین سطح در 77 سال گذشته بود.

به گزارش آسوشیتدپرس ، اقتصاد ایالات متحده ، مانند بسیاری دیگر از کشورها ، در سال 2020 به تاج رسید و سطح بی سابقه ای را رقم زد. سال گذشته رشد اقتصادی 3.5 درصدی منفی حتی در دوران رکود بزرگ 2009 ، بدترین عملکرد اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم از سال 2020 تاکنون بدتر بود. سال 2020 نیز سال خوبی برای بازار کار بود ، در حالی که 10 میلیون آمریکایی در حال حاضر بیکار هستند.

طبق گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده ، در سال 1946 ، فقط رشد اقتصادی 11.6 درصدی منفی نسبت به عملکرد اقتصاد در سال 2020 بدتر بود و در نتیجه ، نرخ رشد مثبت اقتصادی 11 ساله شکسته شد. برای سال 2021 ، در حالی که اطمینان زیادی در مورد گرفتن رشد مثبت وجود دارد ، آنچه را که تجربه می کنیم موضوع بحث بسیاری است. دولت ماه گذشته کمک مالی 900 میلیارد دلاری را آغاز کرد و جو بایدن به دنبال کمک مالی 1.9 تریلیون دلاری است ، اما بانک مرکزی تمایلی به شروع کار ندارد زیرا نرخ بهره در حدود 0 درصد است و جریان نقدینگی زیاد است. در سیاست جدید هیچ سیاست حمایتی وجود ندارد.

برخی از اقتصاددانان هشدار داده اند که خطر رکود اقتصادی دیگر در سال 2021 بسیار جدی است و نمی توان آن را نادیده گرفت. مارک زندی ، اقتصاددان ارشد در Modi Analytics ، گفت که اقتصاد هنوز در حال دشواری است و وضعیت پایان سال به میزان عملکرد واکسن ها و مهار اپیدمی تاج بستگی خواهد داشت. من تخمین می زنم که حدود پنج میلیون شغل به طور جبران ناپذیری از بین رفته است و باید فرصت های شغلی جدیدی برای بیکاران وجود داشته باشد که زمانبر و پرهزینه باشد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا