خارجی

اردوغان: آمریکا در کنار تروریسم و تروریست‌ها قرار دارد

وی گفت: “آمریکایی ها نگران نجات پناهجویان نیستند.” نگرانی آنها چیز دیگری است. آنها با تروریسم و ​​تروریست ها طرف هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ، رویداد برتر ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: “(برای پناهجویان) بشریت نه تنها در دریای مدیترانه بلکه در دریای اژه و دریای مریک فرو ریخته است.” ایالات متحده نگران نجات پناهجویان نیست. نگرانی آنها چیز دیگری است. آنها با تروریسم و ​​تروریست ها طرف هستند.

وی گفت: “کسانی که از آنها به عنوان ابزاری برای اسکان صدها پناهجو استفاده می کنند مسئولیت این بحران زندگی بشری را بر عهده نمی گیرند.” کشورهایی که از نظر اقتصادی غالباً بزرگتر از کشور ما هستند ، پناهجویان را به اردوگاهها فرستاده اند ، اما ما نان خود را تقسیم می کنیم.

اردوغان افزود: “تا زمانی که دوستان ما بر اساس دوستی خود عمل کنند ، ما قلب خود را به روی آنها باز خواهیم کرد.” اما در غیر این صورت قدم هایی را که تاکنون برداشته ایم ادامه خواهیم داد.

وی گفت: “حوادث سوریه نشان داده است كه بالا بردن دیوارهای مرزی ، كشیدن سیم خاردارها و غرق شدن قایق های بادی مشكلی را حل نخواهد كرد.”

به گفته اردوغان ، حمایت از فرار مغز کشورهای کم توسعه که آنها را با منابع محدود پرورش داده اند و اجازه استفاده از آنها در صورت لزوم ، غیراخلاقی است.

اردوغان گفت: “از آنجا که ما ندیده ایم کسی در صورت ادامه حملات لانه های تروریست ها را تخریب کند ، اقدامات لازم در منطقه را انکار نمی کنیم.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا