خبرهای کلی

افشای‌اقدامات خطرناک هسته‌ای‌رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

المیادین گفت که این تصاویر توسط ماهواره در 4 ژانویه گرفته شده است.

این گروه بین المللی گفت: “کار ساخت در نزدیکی راکتور هسته ای دیمونا و ایستگاه بازفرآوری آن در حال انجام است.”

به گفته این گروه بین المللی ، این اقدامات غیرقانونی ، که از اواخر سال 2018 آغاز شده و اهداف آنها هنوز مشخص نیست ، در حال حاضر در یک منطقه بزرگ حفاری متمرکز شده است که حدود 140 متر طول و حدود 50 متر عرض دارد.

پاول بودویگ ، محقق در برنامه علم و امنیت دانشگاه پرینستون ، به عنوان روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از “به نظر می رسد ساخت و ساز در اوایل سال 2019 یا اواخر 2018 آغاز شده است ، بنابراین این اقدام حدود دو سال پیش آغاز شده است.” و این تنها چیزی است که می توانیم در این مرحله بگوییم.

سفارت اسرائیل در واشنگتن هنوز در مورد عکس های جدید توضیحی نداده است.

رژیم صهیونیستی که هنوز اجازه دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به برنامه هسته ای خود را نداده است ، به سیاست غیرقانونی خود در زمینه توسعه این برنامه و گسترش زرادخانه هسته ای خود ادامه می دهد و جامعه جهانی درمورد تهدیدات امنیت منطقه سکوت کرده است.

بیش از 200 کلاهک هسته ای در زرادخانه هسته ای رژیم وجود دارد.

انجمن دانشمندان آمریكا همچنین اشاره كرد كه اسرائیل حدود 90 كلاهك در زرادخانه هسته ای خود از پلوتونیوم تولید شده در راكتور آب سنگین در دیمونا دارد.

رژیم اشغالگر اسرائیل در دهه 1950 با کمک گسترده و پنهانی دولت فرانسه ساخت راکتور دیمونا را آغاز کرد.

نقش راکتور دیمونا در برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل برای اولین بار توسط مردخای وانونو ، تکنسین سابق فعال در راکتور که داستان زندگی خود را برای روزنامه ساندی تایمز انگلیس در سال 1986 تعریف کرد ، کشف شد.

دکمه بازگشت به بالا