اقتصادی

اقتصاد انگلیس در بدترین وضعیت سه قرن اخیر

رشد اقتصادی انگلیس تا سال 2020 به پایین ترین سطح از سال 1709 رسیده است.

به گزارش گاردین ، ​​مرکز آمار انگلیس گزارش داد که اقتصاد این کشور در سال 2020 با 9.9 درصد کاهش ، از 1709 تاکنون بی سابقه بوده است. در سه ماهه آخر سال 2020 ، رشد اقتصادی انگلیس یک درصد مثبت بود.

در این دوره رشد اقتصادی در بسیاری از بخشهای مهم اقتصادی کشور منفی بود. این افزایش عمدتا به دلیل رشد منفی 7/24 درصدی هزینه خانوار است. در میان بخشهای دیگر ، بخش سرمایه گذاری 23.8 درصد و هزینه های دولت 18.1 درصد رشد داشته است.

انگلیس ، مرکز اصلی بیماری عروق کرونا ویروس قلب در اروپا ، بیش از 4 میلیون مورد و 115000 مرگ دارد و حدود یک چهارم مردم تاکنون واکسینه شده اند. اروپا بالاترین میزان واکسیناسیون را دارد.

هیچک پاتل ، مدیر پرتفوی موسسه سرمایه گذاران کیلتر گفت: “بحران بهداشت به زودی انگلیس و جهان را در بر گرفت و باعث ایجاد یک بحران اقتصادی کامل شد.” وضعیت این است که هیچ کشوری برای رویارویی با چنین شرایطی آماده نشده است و باید توجه داشت که اوضاع می تواند دوباره بسیار بد پیش رود. همه باید تمرکز کنند و سعی کنند عملکرد اقتصادی ضعیف سال قبل را نداشته باشند ، اما واضح است که محدودیت ها فعلاً ادامه خواهد داشت و این امر بر مشاغل و خانوارها نیز تأثیر خواهد گذاشت.

پیش از این ، طبق اعلامیه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ، انگلیس با پیش بینی رشد منفی 11 درصدی تا سال 2020 ، یکی از بدترین کشورهای جهان است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا