خبرهای کلی

تفاهم ایران و قطر بر گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل‌ونقل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه با یاشیم بن سیف السلیط وزیر حمل و نقل قطر دیدار و بر لزوم گسترش همکاری در زمینه حمل و نقل تأکید کرد .

اسلامی با تأکید بر ویژگی های مشترک فرهنگی و مرزی دو کشور گفت: “در حقیقت ما فرصت ها و دلایل زیادی برای گسترش همکاری های دو کشور داریم.”

وی با بیان اینکه خیرخواهی و دوستی در قلب مردم ایران و مسئولان نهفته است ، افزود: این نکات مشترک موضوعاتی نیستند که هرکسی بتواند به راحتی از آن عبور کند یا می خواهد تغییر دهد.

“آمریکایی ها بیش از 40 سال است که کشور ما را محاصره می کنند ؛ اما این محاصره برای ما سنگین و طاقت فرسا بوده است ، اما با این وجود در همه زمینه ها پیشرفت داشته است.

وی افزود: با توجه به تجربه کشورمان در زمان تحریم ها ، این فرصت را داریم که این نتیجه را در خدمت همسایگان خود قرار دهیم.

وزیر حمل و نقل و شهرسازی با ارزیابی همکاری دولت قطر در روزهای دشوار اپیدمی تاجگذاری گفت: “قطر نه تنها پروازها را در دوره تاجگذاری متوقف نکرد بلکه در زمینه های مختلف به ایران کمک کرد و این یک تاریخ روابط دو جانبه. “این کشور ادامه دارد.

اسلامی افزود: ما از هرگونه تفاهم و همکاری با دولت قطر در زمینه حمل و نقل استقبال می کنیم و معتقدیم که این همکاری می تواند برای هر دو ملت ایران و قطر و همه کشورهای منطقه مثمر ثمر باشد.

وی اظهار داشت: ایران به همه فرهنگ ها و مذاهب تعلق دارد ، بنابراین عرب ها ، بالتوج ها ، ترکمن ها ، آذری ها و سایر اقوام در این کشور متحد هستند و همه آنها در یک ترکیب سازگار هستند.

السیتی جلسه را مثبت ارزیابی کرد و از وزیر حمل و نقل و شهرسازی دعوت کرد تا برای بازدید از پروژه های فعال و نوظهور این کشور در زمینه حمل و نقل ، از قطر دیدار کند.

دکمه بازگشت به بالا