خارجی

جنگ روایت‌ها مؤلفه اساسی جنگ نرم است/ شبکه جهانی پرس تی‌وی و روایت غالب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، شبکه های خارج از کشور نه تنها ابزاری برای برقراری ارتباط بین ملت ها هستند ، بلکه دارای تعدادی کارکرد در زمینه مسائل بشردوستانه هستند. در دنیای امروز ، رسانه ها زندگی بشریت را کاملاً تغییر داده اند و رسانه های حاضر در صحنه بین المللی نقش بسیار بزرگتری دارند. برای بررسی اهمیت و جایگاه رسانه ها ، با حمیدرضا غلامزاده ، کارشناس ارشد مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، رئیس کارگروه دیپلماسی عمومی در مرکز عدالت حقوق بشر و مدیر بنیاد سازندگی صلح گفتگو کردیم. . .

آنا: ماموریت شبکه های خارج از کشور را از کجا می دانید؟

غلام زاده: البته مهمترین مأموریت شبکه های خارجی خدمت به دیپلماسی عمومی کشور است. البته این امر با جلب توجه امکان پذیر است. نکته دیگر “دوران پس از حقیقتو مبارزات انتخاباتی فیک نیوز بازگشتند که آنها با استفاده از شبکه های اجتماعی علیه ایران راه اندازی می شوند و شایعات را پخش می کنند و در این زمینه پرس تی وی ، هیسپان تی وی ، العالم و … هستند. می توانید به خوبی از عهده آن برآیید ، با ارائه حقیقت آن را خنثی کنید و بازدارندگی ایجاد کنید.

آنا: به دنیا آمدن آیا اشاره کردید که شبکه های خارجی ایران را در این نقش مهم چقدر موثر می دانید؟

غلام زاده: در بازدارندگی نرم ، یک کشور باید خود را در مقابل ملت های دیگر بشناسد ، و وقتی این علاقه ، آگاهی و توجه به وجود می آید ، مردم نسبت به رفتار خود نسبت به آن کشور حساس تر می شوند. در نتیجه ، آنها بازدارنده های نرم محسوب می شوند.

مصاحبه با حمیدرضا غلام زاده (در اخبار)

مهمترین بخش سیاست خارجی و رویارویی ما با غرب در منطقه غرب آسیا در حال شکل گیری است. جنگ روایی یکی از عناصر اساسی جنگ نرم است. وی در یکی از آثار پروفسور جوزف نای نوشت که “روایت این که چه کسی می تواند پیروز شود از جنگ نظامی مهمتر است.” به عنوان مثال ، در ابتدای جنگ در سوریه ، پرس تی وی یک خبرنگار شهید ، سرنا شیم را درگذشت و اخباری که این خبرنگار در مورد رابطه داعش و ترکیه منتقل کرد ، گام بسیار بزرگی بود ، گرچه فکر می کنم نقش پرس تی وی پس از این مدت محدودتر خواهد شد.

آنا: وضعیت شبکه های خارج از کشور مانند العالم و پرس تی وی را در تقویت محور مقاومت چگونه می بینید؟

غلام زاده: وجود شبکه های خارج از کشور بسیار مهم است و به یک معنا ، آنها در خط مقدم نبرد غرب آسیا هستند. چنین رسانه هایی می توانند به تشکیل سد کمک کنند. بنابراین ، نباید رسانه ها را فقط به آنچه پخش می شود تقلیل داد. آنها تأثیر مهمی در زمین و زمین دارند که البته مستقیماً به عملکرد هر کشور بستگی دارد. اما معمولاً اولین بازیکنان در این زمینه شبکه های خارجی جمهوری اسلامی هستند.

در کشورهای دیگر افراد وابسته به جمهوری اسلامی شبکه های خارجی ایران را مرجع و منبع می دانند ، بنابراین باید بتوانیم ادبیات و اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دهیم که بتواند جایگاه آنها و موقعیت جمهوری اسلامی را در زندگی روزمره و سیاسی توجیه کند. بحث ها

وقتی س importantال مهمی در ارتباط با تحولات به وجود می آید ، یکی از آنها مربوط به ایران است ، دوستان انقلاب اسلامی از طریق شبکه های خارجی جمهوری اسلامی ایران منتظر پاسخ خود هستند. مانند العالم ، پرس تی وی و غیره

آنا: دلیل رواج شبکه های تلویزیونی غربی و عربی در منطقه غرب آسیا ، به ویژه در کشورهای عربی چیست؟

غلام زاده: تولید مثل آنها دو دلیل دارد؛ اول ، منابع مالی عظیم در دسترس ایالات متحده و عربستان سعودی. اما دلیل دوم به این واقعیت برمی گردد که “تکرار” یکی از عوامل ایجاد ثبات در رسانه است که می تواند فرکانس بالاتری را در ذهن مخاطب ایجاد و تثبیت کند. مطالعات جدی در این زمینه انجام شده است.

به عنوان مثال ، اولین رسانه ریاکار اخبار جعلی را منتشر می کند و سپس رسانه دوم از آنها به زبان انگلیسی استفاده می کند. مطبوعات سوم ، که می تواند تایم ، نیوزویک یا نیویورک تایمز باشد ، این خبر را بازنشر می دهند: اخباری از یک منبع انگلیسی ، و اینکه این گزارش در رسانه های جریان اصلی غرب منتشر می شود و توسط رسانه های دیگر نقل می شود ، و در نتیجه روایت [نادرست] در ذهن مخاطب تثبیت می شود.

اگر مجموعه ای از چندین بازیگر رسانه دارید و مجموعه از آنها در یک سناریوی منسجم استفاده می کند و به آنها نقش و موقعیتی را در بالا می دهد ، می توانید تعداد زیادی از نشریات را برای یک روایت ایجاد کنید که باید در ذهن افراد ثبت شود. حضار. این دفعات رسانه یکی از دلایلی است که باعث گسترش رسانه های غرب مانند قارچ می شود.

هر دو شبکه پرس تی وی و شبکه های العالم باید به این موضوع توجه داشته باشند و حتماً فرکانس زمان را کنترل کرده و با خلاقیت رسانه ای ادامه دهند و موضوعاتی که درگیر آن هستند نمی تواند مقطعی باشد زیرا ممکن است تأثیر آن از بین برود.

آنا: شبکه های خارج از کشور ایران برای حمایت از مردم بحرین و یمن که تحت ستم آل سعود قرار دارند چه کاری می توانند انجام دهند؟

غلام زاده: علاوه بر ادبیات ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ، پرس تی وی باید ادبیات دیگر را برای نیروهای همسو با انقلاب اسلامی و همچنین در صحنه بین المللی منتشر کند.

مصاحبه با حمیدرضا غلام زاده (در اخبار)

این یک مسئله حقوق بشر ، صادرات غیرقانونی اسلحه توسط غربی ها به عربستان سعودی است [برای کشتار مردم یمن] و چنین مواردی باید از نظر محتوا بررسی شوند ، نه فقط اصطلاح حقوق بشر بارها و بارها. باید از متخصصان و صاحب نظرانی که کارهای جدی و علمی در این زمینه انجام داده اند دعوت و بستری در اختیار آنها قرار گیرد تا آگاهانه و خردمندانه این رویکرد را تقویت کنند. به عبارت دیگر ، مثالها و جنایات آل سعود در استان شیعه نشین الشرقیه ، و همچنین در کشورهای بحرین و یمن ، باید متقاعد کننده و قابل توجیه به مردم جهان ارائه شود. به عنوان مثال ، باید مشخص شود کدام قانون یا معاهده حقوق بین الملل یا کدام مفاد کنوانسیون های بین المللی توسط دولت عربستان نقض شده است.

محققان و بسیاری از سازمان های غیردولتی و سازمان ها در سراسر جهان در این زمینه ها کار کرده اند و می توانند از نظرات آنها استفاده کنند. اما اینها شبکه های خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند و آنها باید ادبیات خود را در مورد حمایت از مردم مظلوم بحرین ، یمن ، به ویژه عربستان شرقی بسازند.

البته این کار سختی نیست و محققان زیادی در دنیا در این زمینه وجود دارند که می توانند توسط شبکه های خارج از کشور ما دعوت شوند. به طور کلی ، شبکه های خارج از کشور ما باید ادبیات ضد آل سعودی را به لیبرال های جهان و خود این کشورها ارائه دهند.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا