اقتصادی

دلار افت کرد – رویداد برتر

دلار در برابر بیشتر ارزها سقوط کرد.

رویترز می نویسد ، پس از آنکه دموکرات ها نتوانستند دو سوم اکثریت مجلس سنا را برای تبرئه ترامپ کسب کنند ، سناتور جمهوری خواه در صورت کسب اکثریت کنگره و سنا ، کمالا هریس معاون اول بایدن را متهم خواهد کرد. لیندسی گراهام ، چهره ای طرفدار ترامپ ، همچنین در مورد لزوم جایگزینی سناتورهای جمهوری خواه رای دهنده به آزادی ترامپ صحبت کرد. کمیته مرکزی جمهوری خواهان سناتور جمهوری خواه کارولینای شمالی چارلز بور را به خاطر شوکه کردن ترامپ شوکه کرد.

ماریو دراگی – رئیس سابق پارلمان اروپا با رای اعتماد به پارلمان ایتالیا ، نخست وزیر جدید ایتالیا خواهد بود. انتصاب شخصی با سابقه بانکی در کشوری با یکی از بدترین بحران های بدهی در قاره سبز می تواند به تجار اطمینان بیشتری نسبت به آینده سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بدهد. وی به عنوان چهره عظیمی در مقابله با بحران بدهی شناخته می شود که جدی ترین مشکل در اقتصاد ایتالیا نیز محسوب می شود. بسیاری از پست های اصلی مانند وزرای دفاع و امور خارجه حفظ شده اند و تیم دراگی از نظر اقتصادی فعال تر می شوند.

رشد اقتصادی سال گذشته در بسیاری از کشورها بسیار ضعیف بود. براساس گزارشی از مرکز آمار انگلیس ، اقتصاد در سال 2020 9.9 درصد کاهش یافته است ، عملکردی که از سال 1709 مشاهده نشده است. رشد اقتصادی در بسیاری از اقتصادهای مهم دیگر اروپا از جمله فرانسه و ایتالیا به کمترین حد خود رسیده است. با توجه به وضعیت محدودیت های مسافرتی و تجاری در بسیاری از کشورها ، انتظار می رود بهبود اقتصاد جهانی بیش از آنچه تصور می شد به طول انجامد و رشد اقتصادی در اکثر کشورها در سه ماهه اول سال جاری کمتر از آنچه پیش بینی می شد ، باشد.

وادار کردن دولت ها به تزریق مقدار زیادی نقدینگی و اجرای بسته های محرک با هدف کاهش پیامدهای اقتصادی کرونا اکنون به شکل افزایش قیمت در آمده است. در بزرگترین اقتصاد اروپا ، نرخ تورم آلمان در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل به شدت افزایش یافت ، اگرچه هنوز از هدف 2٪ فاصله داشت. طبق مرکز آماری کشور ، میانگین قیمت مثبت مصرف کننده یک درصد بود که 1.1 درصد نسبت به ماه گذشته و 0.2 درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بود. این بالاترین نرخ تورم در هفت ماه گذشته در این کشور است.

دفتر کنترل بودجه می نویسد ، کسری دولت عمومی ایالات متحده در ژانویه به شدت افزایش یافت و به 163 میلیارد دلار رسید ، که 140 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش داشت. به گفته کارشناسان ، اگر روند پشتیبانی دولت از بخشهای مختلف تحت تأثیر کرونا ادامه یابد ، باید منتظر سوابق جدید در کسری بودجه عمومی دولت باشیم. قبل از افتتاح بایدن ، دولت 900 میلیارد دلار برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصاد اختصاص داد و دولت بایدن بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری دیگر را نیز ارائه داد.

روابط روسیه و غرب به دلیل بازداشت مخالف ولادیمیر پوتین وخیم تر شده و مسکو سه دیپلمات اروپایی را به جرم بازداشت چندین معترض و اعتراضات اروپا اخراج کرد. تنش های فزاینده در اروپا با توجه به نقش قوی روسیه در تأمین انرژی اروپا ، نگرانی تجار را در مورد افزایش خطرات ژئوپلیتیکی در قاره سبز و ایجاد اختلال در بازار انرژی افزایش داده است.

با بهبود نسبی تقاضای مصرف کننده و افزایش اشتغال کارمندان جدید ، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان در میان شرکتهای بزرگ ایالات متحده مجدداً به 6.3 درصد در پایان ژانویه کاهش یافت. نرخ بیکاری که 0.4 درصد کمتر از ماه قبل بود ، کمترین میزان در 11 ماه گذشته در کشور بود. با این حال ، وزیر خزانه داری ایالات متحده با اشاره به عواقب غیرقابل انکار کرونا برای اقتصاد و بازار کار ایالات متحده ، این کاهش را نامناسب خواند و بحران بازگشت.

برخلاف انتظار ، روابط دولت جدید با چین در ایالات متحده گرم نمی شود و وزیر امور خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن ، چین را به استفاده از مکانیزم های بین المللی متهم کرد و گفت کشورش متعهد به دفاع از ارزش های دموکراتیک است. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به چین هشدار داد كه چین باید در قبال اقدامات خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه پاسخگو باشد. امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به تنش های اخیر گفت اروپا باید از ایستادن در کنار چین خودداری کند. وی همچنین از توافق تجاری اخیر اتحادیه اروپا با چین دفاع کرد.

دلار در برابر سبد ارزهای اصلی جهانی به طور متوسط ​​حدود 7 درصد ضرر کرده است ، اما با بهبود چشم انداز اقتصادی ایالات متحده و مخالفت با تیم جدید رهبری خزانه داری ، روزهای بهتری برای دلار انتظار می رود. فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد نگه می دارد ، اما اخباری مبنی بر رسیدن نرخ بهره در انگلیس به منفی وجود دارد. بانک انگلیس پیش بینی رشد اقتصادی منفی 4 درصدی در سه ماهه نخست سال جاری را دارد و روند بهبودی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

تاکنون بیش از 109 میلیون و 545 هزار و 726 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 2،414 هزار و 794 نفر جان خود را از دست داده اند. از بین کشورهای مختلف ، بیشترین خسارات مربوط به ایالات متحده بوده است ، با 497،278 نفر ، برزیل با 239،294 نفر ، مکزیک با 174،207 نفر ، هند با 155،836 نفر و انگلیس با 117،396 نفر.

ING در یادداشت خود در مورد استراتژی های ارزی اشاره کرد: “نتایج وضعیت فعلی نشان می دهد که یک تغییر اساسی یا سریع در سیاست ذخیره فدرال ایالات متحده غیرقابل تصور است.” نرخ بهره واقعی منفی باقی می ماند یا در حدود صفر باقی می ماند و تغییر در سیاست های فعلی نیاز به بهبود اقتصاد تا پایان سه ماهه دوم سال و بازگشت به سطح قبل از کرونا دارد. در حال حاضر چنین احتمالی چندان محتمل نیست.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزی جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با افت 0.17 درصدی و در قیمت 90.32 بسته شد. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1.122 دلار گزارش شده است (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین دوره معاملات ، پوند در قیمت 1،388 دلار بود که نسبت به روز گذشته 0.120.1 درصد رشد داشت. یورو پس از باقی ماندن روی 1.21 ، 0.15 درصد رشد کرد و به 1214 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.2٪ افزایش به 104 هزار و 831 ین رسید. برعکس همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1228 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز معادل 6453 یوان چین بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا