اقتصادی

صعود مجدد دلار در معاملات خارجی

دلار برای دومین روز متوالی در برابر ارزها افزایش یافت.

به گزارش رویترز ، اعضای کنگره پس از یک بحث طولانی سرانجام به لایحه 1.9 تریلیون دلاری دولت برای تقویت رشد اقتصادی و حمایت از مشاغل رای مثبت دادند. همچنین قرار است این لایحه در سنا به رای گذاشته شود که در صورت تصویب در سنا ، با امضای بایدن وارد قانون می شود. دموکرات ها در تلاشند تا بسته حمایت جدید را تا 14 مارس ، قبل از انقضا بسته محرک قبلی ، تصویب و اجرا کنند. این بسته همچنین شامل کمک نقدی مستقیم و وام به مشاغل کوچک است.

با پیشرفت در فرآیندهای واکسیناسیون در سراسر جهان ، که همچنین تعداد بیماران را به میزان قابل توجهی کاهش داده است ، بازده اوراق قرضه افزایش یافته است ، که نماد خوش بینی فعالان بازار در مورد چشم انداز اقتصادی است. این رشد خصوصاً پس از آنکه هیچ یک از مقامات برجسته بانکی جهان به این موضوع پاسخ نداده اند ، تسریع شده است و به نظر می رسد از نظر بانک های مرکزی ، اوراق قرضه ابزاری برای مدیریت و کنترل نقدینگی بازار به ویژه برای کاهش اقتصادی است. عواقب کرونا. بانک ها مجبور شدند نقدینگی قابل توجهی را به بازارها تزریق کنند.

داده های رشد نهایی برای سه ماهه چهارم سال 2020 نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده رشد 4.1 درصدی را نشان می دهد که 0.1 درصد نسبت به برآورد قبلی رشد دارد. هزینه های دولت ، سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در بخش خصوصی به خوبی رشد کرد ، اما رشد در بخش هزینه های خانوار ، که بزرگترین بار رشد اقتصادی است ، کمتر از آنچه پیش بینی شده بود ، بود. به طور کلی ، اقتصاد ایالات متحده در سال 2020 3.5 درصد کاهش یافته است ، که بدتر از رشد منفی رکود بزرگ سال 2009 و بدترین عملکرد سالانه این کشور از زمان جنگ جهانی دوم است.

تحلیلگران دویچه بانک در گزارشی جدید پیش بینی كردند كه اقتصاد آمریكا در سال جاری 6 درصد رشد خواهد كرد ، 1.2 درصد بیشتر از آنچه در گزارش قبلی پیش بینی شده بود. این بهبود پس از تأثیر مثبت واکسیناسیون در تنظیم و کاهش مرگ و میر کرونا ویروس تخمین زده می شود. تحلیلگران در این بانک می گویند پیش بینی می شود بسته محرک دیگری از 1.6 تریلیون دلار تا 1.9 تریلیون دلار به زودی تصویب و اجرا شود و کل نقدینگی تزریق شده توسط دولت به بخشهای مختلف اقتصاد ایالات متحده به حدود 5 تریلیون دلار برسد. دلار افزایش خواهد یافت.

امید چندانی برای بهبود سریع اقتصاد ایالات متحده در ماههای آینده وجود ندارد ، رئیس جمهور فدرال رزرو آمریکا جروم پاول با اشاره به ادامه بحران کرونا اظهار داشت که چشم انداز اقتصاد ایالات متحده هنوز بالا است اما روند کلی واکسیناسیون با بهبود پایان امسال. پاول با بیان اینکه مسیر اقتصاد آمریکا در ماه های آینده کاملاً به روند مبارزه با تاج بستگی دارد ، افزود: “در ماه های اخیر موارد و خسارات زیادی دیده ایم. این تأثیر زیادی بر زندگی میلیون ها نفر داشته است. آمریکایی ها و مانع روند ایجاد شغل شدند.

در یک گزارش ، اتاق بازرگانی ایالات متحده پیامدهای افزایش تنش با چین را بررسی کرده و هشدار داده است که افزایش تعرفه ها بر واردات چین و مجبور کردن سرمایه گذاران آمریکایی به برداشت دارایی های خود از چین ، اقتصاد ایالات متحده را در یک سناریوی بدبینانه قرار خواهد داد. خسارت. پیش از این ، بلومبرگ گزارش داده بود که در سال 2020 ، اقتصاد ایالات متحده در نتیجه جنگ تجاری با چین 134-160 میلیارد دلار ضرر کرد که معادل 0.3 تا 0.7 درصد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است.

وزارت کار ایالات متحده برای دومین هفته متوالی اعلام کرد ، افزایش 96،000،000 بیشتر از حد انتظار ، بازار کار ایالات متحده همچنان تحت تأثیر تاج قرار دارد و تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی کمک هزینه بیکاری تا اواسط ماه فوریه به 848،000 نفر می رسد. . محدودیت های شریان کرونا ویروس همچنان بر کیفیت بسیاری از مشاغل کشور تأثیر می گذارد و آینده شغل کارمندان ایالات متحده را به خطر می اندازد.

وادار کردن دولت ها به تزریق مقدار زیادی نقدینگی و اجرای بسته های محرک با هدف کاهش پیامدهای اقتصادی کرونا اکنون به شکل افزایش قیمت در آمده است. در بزرگترین اقتصاد اروپا ، نرخ تورم آلمان در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل به طور قابل توجهی افزایش یافت ، اگرچه هنوز از هدف 2٪ فاصله داشت. طبق مرکز آماری کشور ، میانگین قیمت مثبت مصرف کننده یک درصد بود که 1.1 درصد نسبت به ماه گذشته و 0.2 درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بود. این بالاترین نرخ تورم در هفت ماه گذشته در این کشور است.

دلار به طور متوسط ​​در مقایسه با سبد ارزهای اصلی جهانی حدود 7 درصد ضرر کرده است ، اما روزهای بهتری برای دلار انتظار می رود. با بهبود چشم انداز اقتصادی ایالات متحده و مخالفت گروه رهبری جدید خزانه داری با تضعیف دلار. فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد نگه می دارد ، اما اخباری مبنی بر رسیدن نرخ بهره در انگلیس به منفی وجود دارد. بانک انگلیس پیش بینی رشد اقتصادی منفی 4 درصدی در سه ماهه نخست سال جاری را دارد و روند بهبودی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

تا به امروز ، بیش از 114 میلیون 196،000 576 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 2،532،000،979 نفر جان خود را از دست داده اند. از بین کشورهای مختلف ، ایالات متحده با 523،380 ، برزیل با 252،988 ، مکزیک با 184،474 ، هند با 157،085 و انگلیس با 122،705 بیشترین خسارات را داشته اند.

ING در یادداشتی درباره استراتژی های ارز خارجی نوشت: “نتیجه وضعیت فعلی نشان می دهد که هیچ تغییری اساسی و سریع در سیاست ذخیره فدرال ایالات متحده رخ نخواهد داد.” نرخ بهره واقعی منفی باقی می ماند یا در حدود صفر باقی می ماند و تغییر در سیاست های فعلی نیاز به بهبود اقتصاد تا پایان سه ماهه دوم سال و بازگشت به سطح قبل از کرونا دارد. در حال حاضر چنین احتمالی چندان محتمل نیست.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزی جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.18 درصد افزایش ، در 90 هزار و 947 واحد بسته شد. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1100 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات ، پوند با افت 0.17٪ به 1392 دلار رسید. یورو پس از باقی ماندن در کانال 1.20 با 0.08 درصد افت به 1.207 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.22 درصد افزایش به 106 هزار و 542 ین رسید. برعکس همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1295 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز معادل 6،478 یوان چین اعلام شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا