اقتصادی

عقبگرد دلار در جهان – رویداد برتر

دلار در برابر بیشتر ارزهای اصلی سقوط کرد.

به گفته رویترز ، بازار کار ایالات متحده همچنان تحت تأثیر کرونا قرار دارد ، به طوری که تا اواسط ماه فوریه ، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی مزایای بیکاری به 848000 نفر رسیده است که این دومین افزایش هفتگی متوالی است. و 96000 بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود. محدودیت های کرون همچنان بر کیفیت بسیاری از تجارت در کشور تأثیر می گذارد و فرصت های شغلی کارمندان ایالات متحده را به خطر می اندازد.

اعتماد سرمایه گذاران به رشد اقتصادی ایالات متحده هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. داده های جدید نشان می دهد که در ماه دسامبر ، حجم خروج سرمایه از ایالات متحده 0.6 میلیارد دلار بیشتر از حجم ورودی سرمایه به کشور بوده است. دارندگان اوراق قرضه دلار نیز در این ماه حدود 20.7 میلیارد دلار فروختند. با این حال ، خبرهای امیدوارکننده از رشد اقتصادی ایالات متحده ممکن است این باشد که رشد بخش خرده فروشی در ماه جاری نسبت به ماه قبل دوباره افزایش یافته و به بهبود اقتصادی کمک می کند.

وقوع طوفان های برفی بیشتر و سرماخوردگی های بی سابقه در بسیاری از ایالات ایالات متحده می تواند فعالیت اقتصادی را در ماه فوریه کاهش دهد و بازگشت اقتصاد را به سطوح بالاتر به تأخیر بیندازد. وضعیت اضطراری در تگزاس ، اورگان و می سی سی پی اعلام شد و وضعیت اضطراری برای ساکنان 19 ایالت صادر شد. برف سنگین برق را مختل کرد ، حمل و نقل عمومی و پروازها را مختل کرد و زنجیره تأمین را مختل کرد و برخی مشاغل را موقتاً تعطیل کرد.

پس از آنکه دموکرات های سنا نتوانستند دو سوم آرا to را برای محاکمه ترامپ در برابر عدالت کسب کنند ، اکنون یک سناتور جمهوری خواه احتمال پاسخگویی کمالا هریس – معاون اول بایدن – را در صورت کسب اکثریت جمهوری خواهان و سنا اعلام کرده است! لیندسی گراهام ، یکی از چهره های طرفدار ترامپ ، همچنین در مورد لزوم جایگزینی سناتورهای جمهوری خواه رای دهنده به آزادی ترامپ صحبت کرد. کمیته مرکزی جمهوری خواهان سناتور جمهوری خواه کارولینای شمالی چارلز بور را به خاطر شوکه کردن ترامپ شوکه کرد.

ماریو دراگی – رئیس سابق پارلمان اروپا با رای اعتماد به پارلمان ایتالیا ، نخست وزیر جدید ایتالیا خواهد بود. انتصاب شخصی با سابقه بانکی در کشوری که یکی از بدترین بحران های بدهی در قاره سبز را دارد ممکن است تا حدی اطمینان بیشتری به تجار در مورد آینده سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بدهد. وی به عنوان یک شخصیت عظیم در مقابله با بحران بدهی شناخته می شود ، که جدی ترین مشکل در اقتصاد ایتالیا نیز است. بسیاری از پست های کلیدی مانند وزیران دفاع و امور خارجه حفظ شده اند و تیم دراگی از نظر اقتصادی فعال تر می شوند.

رشد اقتصادی سال گذشته در بسیاری از کشورها بسیار ضعیف بود. براساس گزارشی از مرکز آمار انگلیس ، اقتصاد در سال 2020 9.9 درصد کاهش یافته است ، عملکردی که از سال 1709 مشاهده نشده است. رشد اقتصادی در بسیاری از اقتصادهای مهم دیگر اروپا از جمله فرانسه و ایتالیا به کمترین حد خود رسیده است. با توجه به تداوم محدودیت های مسافرتی و تجاری در بسیاری از کشورها ، انتظار می رود بهبود اقتصاد جهانی بیش از آنچه تصور می شد به طول انجامد و رشد اقتصادی در بیشتر کشورها در سه ماهه نخست سال جاری کمتر از آنچه پیش بینی می شد ، باشد.

وادار کردن دولت ها به تزریق مقدار زیادی نقدینگی و اجرای بسته های محرک با هدف کاهش پیامدهای اقتصادی کرونا اکنون در افزایش قیمت ها مشهود است. در بزرگترین اقتصاد اروپا ، نرخ تورم آلمان در ژانویه نسبت به ماه قبل به شدت افزایش یافت ، اگرچه هنوز از هدف 2٪ فاصله داشت. طبق مرکز آماری کشور ، میانگین قیمت مثبت مصرف کننده یک درصد بود که 1.1 درصد نسبت به ماه گذشته و 0.2 درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بود. این بالاترین نرخ تورم در هفت ماه گذشته در این کشور است.

دفتر کنترل بودجه می نویسد ، کسری دولت عمومی ایالات متحده در ژانویه به شدت افزایش یافت و به 163 میلیارد دلار رسید ، که 140 میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل است. به گفته کارشناسان ، اگر روند حمایت دولت از بخشهای مختلف تحت تأثیر کرونا ادامه یابد ، باید منتظر سوابق جدید در کسری بودجه عمومی دولت باشیم. قبل از تحلیف بایدن ، دولت 900 میلیارد دلار برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصاد اختصاص داد و دولت بایدن بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری دیگر را نیز ارائه داد.

دلار در برابر سبد ارزهای اصلی جهانی به طور متوسط ​​حدود 7 درصد ضرر کرده است ، اما با بهبود چشم انداز اقتصادی ایالات متحده و مخالفت رهبران وزارت خزانه داری جدید با تضعیف دلار ، روزهای بهتری برای دلار پیش بینی می شود. احتمالاً فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را نزدیک به صفر درصد نگه می دارد ، اما اخباری مبنی بر رسیدن نرخ بهره در انگلیس به منفی وجود دارد. بانک انگلیس پیش بینی رشد منفی 4 درصدی در سه ماهه اول سال جاری را دارد و روند بهبودی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

تاکنون بیش از 110،670،748 بیماری عروق بیماری کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 2،446،107 نفر فوت کرده اند. از بین کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده 502،878 ، در برزیل 242،178 ، در مکزیک 177،061 ، در هند 156،121 و در انگلیس 119،387 بوده است.

ING در یادداشتی خطاب به استراتژیست های بورس خود گفت ، نتایج وضعیت فعلی نشان می دهد که یک تغییر اساسی یا سریع در سیاست فدرال رزرو ایالات متحده غیرقابل تصور است. نرخ بهره واقعی منفی یا حدود صفر باقی خواهد ماند و تغییر در سیاست های فعلی نیاز به بهبود اقتصاد تا پایان سه ماهه دوم سال و بازگشت به سطح قبل از کرونا دارد. در حال حاضر چنین احتمالی چندان محتمل نیست.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهان اندازه گیری می کند ، امروز 0.61 درصد در 90.61 بسته شد. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1.115 دلار اعلام شده است (نرخ ارز فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین دور معاملات ، پوند 0.79 درصد نسبت به ارزش روز گذشته افزایش یافت و با قیمت 1.396 دلار معامله شد. یورو پس از باقی ماندن در کانال 1.20 با 0.41 درصد افزایش به 1.208 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افت 0.31 درصدی به 105665 ین رسید. برعکس همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1287 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز برابر با 6،488 یوان چین بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا